Mijn kat valt me aan op willekeurige tijden. Zonder provocatie. Is dit een slecht teken?

Zoals ik in de vraag al zei, de poes wordt niet uitgedaagd.
Ze heeft zo ver ik weet geen hekel aan me.
Ze slaapt naast/op me. is zeer tolerant zelfs als ik minder leuke dingen doe zoals haar nagels knippen.

Maar af en toe valt ze me aan. Als ik loop mijn achterbeen.
Als ik zit mijn elleboog of onderarm.
Dit gedrag vertoont ze niet bij anderen...
Echter ze begint dit gedrag ook bij mijn vriendin te vertonen.

Is dit gedrag gelijk aan spelen? oefenen op jagen?
En belangrijkste van alles, moet ik dit bestraffen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doet mijn poes ook. Ik weet niet waarom ze het doet, maar mijn poes doet het alleen bij mensen die ze vertrouwt. Bij mijn moeder doet ze het af en toe een beetje en bij mij doet ze het wel vaker. Ik denk niet dat het tegen jou bedoelt is in iedergeval want zo als ik al zei doet mijn poes het vooral bij mensen die ze goed kent en vertrouwd!

Het beste antwoord

dat is jachtdrift, volkomen natuurlijk, dus niet bestraffen.
sowieso heeft straffen geen zin bij katten.
biedt het beestje een alternatief voor je kuiten, en speel vaak en regelmatig met haar.
dat versterkt de band ook nog.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Is het echt aanvallen? Komt ze echt met je nagels op je af? Mijn kat vindt het heel erg leuk om mijn te laten schrikken .. hij doet verder niets maar springt af en toe in het niets naar me toe en zo! Bij mijn vriend doet hij niets omdat hij weet dat hij niet schrikt en dat vind hij niet leuk! Dit is onder ander gedrag door verveling, dus of je moet stoppen met schrikken of er meer mee spelen. Dit moet je niet bestraffen want hij doet niet echt iets verkeerds.. hij verveeld zich gewoon. Pas als hij echt gemeen wordt (kijk naar de stand van zijn oren en ogen) dan moet je hem straffen door hard te roepen of met sleutels gooien of zo .. (of planten spuit)

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.. mijn kat laat mij nog steeds schrikken. Vaak wiebel je ook toch onbewust met je vingers en ziet hij het als speeltje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er vrij zeker van dat mijn elleboog niet wiebeld, maar ik zie wat u bedoelt. ik zal zeker meer met haar spelen in de toekomst.