Mijn hond van 9 maanden is erg onderdaning zelf bij mij. Nu vroeg ik me af hoe lang de onderdaningheid duurt? Ze doet het al sinds ze 7 weken is.

Het is een labradorteefje van 9 maanden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

waardoor het gekomen is, is nu moeilijk te achterhalen, het kan zijn dat zij het enige teefje was in een nest met brutale reutjes (?).

misschien is het wel mogelijk om iets te bedenken om haar uit deze zeer lange (overdreven?) onderdanigheid te halen.

gedacht moet worden aan een mogelijkheid om haar met een groep honden "uitgelaten/vrolijk" te laten zijn.
een manier is bijvoorbeeld om met een hondenuitlaatservice (het gaat om het idee!) in contact te komen die de honden uitlaten met een flinke groep, waar losgelopen kan worden en je hond zich, na eerst door de groep geaccepteerd te worden, vrij kan bewegen en lol kan hebben met soortgenoten i.p.v. steeds erg onderdanig te zijn tegenover mensen.

op zich is er moeilijk antwoord op je vraag te geven, als het mijn hond was, zou ik het zo proberen op te lossen.

Toegevoegd na 4 minuten:
onderdanigheid is overigens op zich geen probleem, maar zelfs goed als we het over gehoorzaamheid en attentie t.a.v. de roedelleider (jij) hebben.
dus op zich is het geen probleem, tenzij je hond angstig onderdanig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te lezen aan je reactie's vertoond je hond een onderworpenheid en ook wat onzeker gedrag.
Vaak gebeurd het dat onderdanige honden dit ook op volwassen leeftijd blijven doen,dit noemt met abnormale onderdanigheid.

Ik las ook dat je er mee traint op de hondenschool en vraag me af wat de instructeur hierover zegt.

Het aanhalen van de kop van je hond,kun je het beste doen onder haar kin en niet met je hand van bovenaf zo op de kop aaien want juist onderworpen en onzekere honden moet je niet op deze manier aanhalen.
Ook als anderen haar willen aaien,gewoon van te voren al zeggen;alleen onder haar kin en niet boven op haar kop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat goed! nu je dat zo zegt, herinner ik me de aflevering van cesar milan...
prima advies: plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je jodokus.