ik heb katten, hoe kan ik het beste mijn kokosmatten voorbehandelen voordat ik ga stofzuigen?

Mijn kokosmatten zititen altijd vol met kattenharen (ik heb ook een Noorse boskat). Als ik dit met de stofzuiger probeer te doen is dat heel veel werk en kost me een hoop stofzuigerzakken. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

misschien is het een idee om met een oude steelkam de kokosmat op een tafeltje gelegen de haren er uit te halen en gewoon in de vuilniszak te gooien.
misschien is het handig om de volgende keer een rubbermat te kopen, daar blijven wat minder haren in hangen, is ook lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb ooit eens bij een tuincentrum hier in de buurt (hornbach) een kattenborstel gekocht met allemaal van die dunne metalen "haren" daar zal het heel goed mee gaan.
(ze lijken kwa idee ook erg op die miniborsteltjes met metalen haren om je eigen borstel mee schoon te maken.

er bestaan ook van die rubberen "haren" borstels speciaal voor kleden en banken enzo, maar weet niet of dat echt wat is voor je kokosmat.

succes:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet of het de oplossing is maar je kan met een plantenspuit de mat licht vochtig maken en dan met een raamwisser eroverheen gaan. het werkt igg wel bij gewone matten

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of voor het gemak zo'n douchetrekker....:-)
probeer het eens met een ijzeren katte of honden kam.heb je die niet neem een oude vork waar mee je door de mat ga en trek de haren er mee uit ,daarna de stofzuiger gebruiken,dat wil best helpen