Kat van famillie heeft vanacht 5 kittens gekregen! Mag het broertje van de moeder bij de kittens komen? (hij is gecastreerd en niet de vader).

De moeder heeft zich ook even teruggetrokken, is dit normaal? De kittens hebben wel al wat gedronken.
Of moeten we de moeder opsluiten bij haar jongen?
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

als de poes een buitenkat is, dan moet ze voorlopig huisarrest hebben.
je wil niet 5 weeskittens om de twee uur moeten flessen, dag en nacht.

of broerlief erbij mag, hangt af van de reactie van moepoes.
vind ze het geen probleem dan kan dat prima; raakt ze geagiteerd of zelfs agressief, hou de kater dan voorlopig maar uit de buurt.

de poes mag zich wel even terugtrekken, maar niet te lang en te vaak.
hou in de gaten dat ze genoeg melk binnenkrijgen.
piepende kittens hebben honger, let daar dus op.
ook kan je de kittens wegen; ze zouden zo'n 100 gr per week aan moeten komen.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als de kleintjes hebben gegeten en en zijn gewassen en slapen wil moeder zich wel eens terug trekken,eten of plassen/wassen ,dat is normaal als ze de kater er bij laat toch maar in de gaten houden hij kan de verzorging willen overnemen,of jaloers worden/zijn en dan gaat hij met de kleintjes slepen .moeder met de kleintjes opsluiten zou ik niet doen,want de kleintjes moeten aan geluid en mensen wennen want anders worden het schuwe beestjes misschien dat je ze voor de nachten even afzonderd met een bak en wat eten en drinken voor moeders zodat ze rust heeft en de kater uit de buurt is en de hele dag gewoon beneden kan je het in de gaten houden

Toegevoegd na 17 uur:
als je moeder dat heeft gezien ,zou ik de kater er niet bij laten of de kater wel goed in de gaten houden want ook bij bij ons heeft er wel eens een kater een pasgeboren kitten dood gebeten .en als je het niet vertrouwd dan zou ik ze toch maar apart zetten tot je ouders terug zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
de socialisatie begint pas met een week of 2.
tot die tijd kan je ze dus gerust afgezonderd houden, vaak is dat zelfs beter voor moepoes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mn moeder zei inderdaad dat het katertje de kittens wilde pakken of verslepen! Mag ie er dus niet bij dan?
Rieneke1
11 jaar geleden
ik zou moederpoes met haar kroost even wat privacy gunnen.
moedert moepoes wel over haar kinders?
hoe was haar reactie op de kater?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet ik ff navragen ze zijn int buitenland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal bedankt voor de info! Heb het naar mams doorgestuurd en alle kittens zijn ok!