Kan een Amerikaanse stafford ( mannetje ) als volwassen hond ook nog met andere honden ?

Hond

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je alleen weten door het te proberen en goed kijken naar de lichaamstaal van de hond.....als honden tijdens een eerste ontmoeten elkaar "aanvliegen" wat in onze ogen lijkt op vechten, betekend niet dat het gelijk al niks gaat worden. Om de rangorde te bepalen word er soms behoorlijk gesnauwd en gegromd......probeer in iedergeval een eerste ontmoeting op neutraal terrein te doen. Succes

Antwoorden (3)

Tuurlijk, maar je moet dan een goed baasje zijn...en alle honden onder de duim hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe wel. Dit heeft meer met het gedrag van jouw hond (en daarmee voor een deel met opvoeding) te maken dan met het ras.

Als je zelf denkt dat het niet gaat, omdat jouw hond bijvoorbeeld in het park al veel agressie vertoont naar andere honden, dan kun je altijd contact opnemen met je dierenarts. Deze kan je doorverwijzen naar een gedragsdeskundige speciaal voor honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
American Staffordshire Terriërs zijn moedig, trouw aan het gezin, vasthoudend en hard voor zichzelf. Het zijn goede waakhonden, aanhankelijk, onstuimig, dominant en hebben een erg groot uithoudingsvermogen.

Honden van dit ras zijn uitstekend geschikt als gezinshonden mits het gezin consequent en goed kan omgaan met een sterke, onstuimige hond. In de regel zijn de honden lief voor kinderen, zal huis en haard goed bewaken. Katten en andere huisdieren zullen moeiteloos worden geaccepteerd als hij daar al vroeg vertrouwd mee wordt gemaakt.

Op jonge leeftijd moet hij al geleerd worden niet te trekken aan de riem, eenmaal volwassen zijn de honden ontzettend sterk. Door een goede en consequente opvoeding kan de American Staffordshire Terriër erg veel leren en kunnen zelfs gehoorzaamheidstesten met goed gevolg afleggen.

Dus ja,ze kunnen hier goed mee om gaan,maar wel zoals je hierboven leest,jong mee beginnen door consequent op te voeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+