Mijn parkiet heeft diarree wat kan ik d'r aan doen om hem beter te maken hel me AJB :( ?

Mijn parkiet is ziek help me :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Amadea
11 jaar geleden
Gaat dit om dezelfde vogel als je andere vraag? Geen wonder dan dat ze niet fluit. Als jij ziek bent ga je toch ook niet vrolijk liggen fluiten!

Het beste antwoord

bij heel veel vogelziektes zie je diarree, dus ik zou verdere symptomen moeten weten.
als er geen verdere symptomen zijn, en de vogel is levendig, dan kan het gewoon een spijsverteringsprobleempje zijn.
ook kan de vogel van slag zijn door de hitte van de laatste dagen; heeft hij een goed geventileerd plekje (geen tocht)?
krijgt hij fris drinkwater en groenvoer?

wat je nu in z'n algemeenheid kan doen is wat rijstewater te drinken geven, of een paar druppeltjes opgeloste norit toedienen.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij vogels gaat de stofwisseling heel snel. Als dit een paar dagen duurt moet je misschien snel naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk is er maar 1 goed advies: ga ermee naar de dierenarts. Want wat de mogelijke oorzaak ook is, het kan altijd ernstig zijn.