Volwassen kat met melkgebit: kan dat?

Ik dacht dat er een hoektand was afgebroken bij mijn kat van 2 jaar en 2 maand oud. Maar de dierenarts zei dat het om een melktand ging en dat ze nog een melkgebit heeft. Logisch als je bedenkt dat mijn oudere kat veel grote tanden heeft en de tand zonder wortel is losgekomen. Ook de dierenarts was verbaasd en had het nog niet eerder gezien. Ik kan er niks over vinden op internet. Kan iemand hier wat meer informatie verschaffen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg vreemd dat de kat op die leeftijd nog melktanden zou hebben. Wij hebben bij onze kat 2 melktandjes aangetroffen doen ze ongeveer 6 maanden oud was. Ik geloof dat ze dus rond die leeftijd hun tandjes wisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bijzonder.....nog nooit van gehoord en ik hoop voor de kat dat het geen nare dingen als gevolg heeft.....

Antwoorden (1)

dat een volwassen kat een compleet melkgebit heeft is voor zover ik weet niet mogelijk.
wel kunnen er een of meerdere melktanden in het gebit blijven zitten, maar dan naast het doorgekomen volwassen gebit.
overigens levert dit vaak problemen op, doordat meer tandsteen wordt gevormd, en doordat beide tanden elkaar soms in de weg zitten.
Rieneke1