hoe krijg ik maanvissen eitjes van de pomp zonder ze te slopen?

ik heb meer vissen in de kom en die eten zomaar de eitjes op. ik heb al opgezocht op google en die kon mij vertellen dat de eitjes na 7 dagen kunnen zwemmen. dus ik heb snel antwoord nodig. naja ik zie wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

In een kom? Lieve hemel, maanvissen horen in een aquarium van minstens 200 liter! Ze horen niet in een vissenkom!

Wees dus maar blij dat de andere vissen op dit moment de eitjes opeten.

Onder normale omstandigheden hou je maanvissen in de gaten en kijk je of er een koppel paringsbereid is. Deze kan je dan in een aparte kweekaquarium onderbrengen om te voorkomen dat andere vissen de eitjes opeten. Er bestaan speciale afzetkegels voor dit soort vissen. Zet je deze in het kweekaquarium dan gaan de vissen hiermee aan de slag. De ouders bewaken hun nest en na 2 à 3 dagen komen de eitjes uit. Nog eens 5 dagen later zwemmen de jongen al vrij rond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel voorzichtig met een rietje of slangetje opzuigen?