mijn hond heeft kippenbot gegeten. wat nu?

hij eet moeilijker maar hij eet wel. ik ontdek geen pijn of iets

Toegevoegd na 1 minuut:
hij heeft nu de helft van zijn eten laten staan. normaal eet hij alles op

Toegevoegd na 15 minuten:
hoor net van iemand anders die hem heeft uitgelaten dat hij wel een mooie poep heeft gedaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dierenarts bellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vroeger dacht dat hij een botje vast had zitten in de keel, deden ze zout op de tong zodat hij ging braken. Maar als ik jou was zou ik naar de dierendokter gaan. Mits je denkt dat er niks is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo snel mogelijk
Rieneke1
11 jaar geleden
dereck, dat was vroeger.
google eens op hond en zoutvergiftiging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed dat je dat zegt rieneke heb ff gegoogled
Rieneke1
11 jaar geleden
fijn sjon.
de raad is goed bedoeld, maar zo zou je van de regen in de drup komen.
hou je ons op de hoogte?
hoop dat het allemaal meevalt.

Antwoorden (1)

rauw bot kan geen kwaad, maar verhit bot kan splinteren en een perforatie veroorzaken.
geef je hond ontbijtkoek te eten, of wattenpap (watten doordrenkt met bouillon of iets anders wat goed geurt, zodat de hond het eet).
dat kapselt scherpe voorwerpen in.

hou je hond verder goed in de gaten, en bel alvast je dierenarts, of de vervanger.
die weet er dan van, en jij weet waar je in geval van nood heen moet.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is wattenpap niet gevaarlijk als het kippenbotje achter in de keel vast zit, waar de watten niet langs kunnen als de hond dit eet?
Rieneke1
11 jaar geleden
als het achter in de keel vastzat, zou de hond er niet rustig onder blijven, maar kuchen en kokken en onrustig zijn.
hopelijk loopt het met een sisser af!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de hond is gewoon rustig. aan zijn gedrag kun je niet merken dat hij misschien iets heeft
Rieneke1
11 jaar geleden
heb je de dierenarts al gebeld sjon?
gewoon voor de zekerheid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee nog niet
Rieneke1
11 jaar geleden
doe het dan even voor de zekerheid joh, wat kost dat nou?
dan weet je waar je op moet letten, en hoe de dierenarts het inschat.
het verplicht je tot niets, maar je krijgt wel info.