Waarom is mijn hamster ineens zo suf?

Ik had vrijdag een hamster gekocht ik weet alleen niet of het een mannetje of een vrouwtje is :P maar iedere nacht was ie wel druk en rende hij/zij altijd wel in het radje.
maar nu slaapt en eet hij/zij alleen maar? en het is 2uur 's nachts... ik heb het voer nog niet ververst sinds de 1e dag dus dat staat er al 5 dagen misschien komt het daardoor. of is ie misschien ziek? of zwanger? hij/zij is zo slaperig.. misschien komt het omdat hij/zij regelmatig wakker word tijden zijn slaap. ik hoor hem/haar meestal als ik achter de computer zit in zijn/haar nest te krabben. maar ik blijf altijd tot diep in de nacht met licht aan achter me computer. en word 12 á 1uur wakker 's middags. en toen ik gisteren om 1uur wakker werd. toen zat ie gewoon te eten. en opeens vandaag alleen maar sliep ie ook buiten zijn/haar nest. hij/zij ging in het hoekje van z'n kooi slapen waar ik wc-papier had neergelegd.

Waarom is mijn hamster in 1 dag opeens zo veranderd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja en hij/zij ligt nu heel plat op zijn/haar buikje in een hoekje te slapen
Ritsuka
11 jaar geleden
Een hamster is meer een nachtdier, maar die moet ook wel eens slapen. Straks is die wel weer drukker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het is veel te warm voor de dieren,veel dieren zijn wat slomer met die benauwde weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet alleen dieren ....... :) overigen is het bij hamsters niet zo heel moeilijk te zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee inderdaad euca,ik zit/lig er ook gevloerd bij,bah wat een benauwd weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eucalypje hoe kan je dan zien of het een mannetje of een vrouwtje is?

Het beste antwoord

Kan goed door dit warme weer komen! Voorzie de hamster van voldoende vers, fris drinken en leg eventueel een ingewikkeld diepvrieselement mee in de kooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het komt inderdaad door het warme weer. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

ik heb al jarenlang hamsters. De ene keer zijn ze heel actief de andere keer een stuk minder. Ze hebben ook geen vaste tijdstippen om actief te spelen etc. grote kans dat die heel actief is terwijl jij slaapt.