Kan een duif zich zich zo volvreten, dat vliegen onmogelijk wordt?

Zie wel is vaker dikke duiven in de centrum maar vandaag zag ik er ééntje, zo dik, leek wel een bal. Vroeg me ook af of ze nog wel kunnen vliegen?

Toegevoegd na 2 minuten:
HET centrum!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Dat zal wel een ziekte zijn, want dat heb ik als vrouw van een duivenmelker nog nooit meegemaakt.
Hoeveel voer je ook geeft, vliegen blijven ze altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk dat jullie verantwoord voer geven.
in de stad zijn het meestal 'patatduiven'
overgewicht zal lastiger vliegen maar de weerstand kan zodanig laag zijn door het 'dieet' dat anderen zaken wellicht ook meespelen (ziekten) (C) + de min is wellicht gegeven vanuit het idee dat voer de enige oorzaak moet zijn voor het niet kunnen vliegen?
door een combinatie van factoren zou het best kunnen dat zo'n stadsduif niet meer kan vliegen.

centrumduiven worden ook wel patatduiven genoemd. ze struinen tussen het winkelend en uitgaanspubliek rond en vreten alles wat ze tegenkomen. meestal voer dat totaal niet geschikt is voor duiven.

dit maakt dat de gezondheid van zo'n patatduif meestal niet al te best is, zijn verendek slecht, slechte algehele conditie, te dik etc.

al met al factoren die er voor kunnen zorgen dat het vliegen niet meer gaat.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Vliegende ratten' is een andere bijnaam voor die verwilderde stadsduiven.
Ivana
11 jaar geleden
.....en dan zetten vogels die zich niet lekker voelen hun veren op, dan zien ze er uit als ronde bollen.
Er bestaan duiven die zo zijn gekweekt, dat het lijkt of ze een enorme krop vol voer hebben, mogelijk heb je er zo een gezien.