Mijn hond kotst, heeft diarree en zij wordt alleen maar dunner me moeder wilt haar niet naar de dokter brengen wat moet nu doen ?

Ze eet niet maar drinkt wel, het gaat om een puppy van 2 maanden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je puppy is met 8 weken nog zó'n kleine baby, dat hij eigenlijk nog bij zijn moeder had moeten zijn!!!
Als je een superjonge pup in huis haalt, zal je toch minstens verantwoordelijk voor hem moeten zijn, zéker als volwassene. Dus vind direct een volwassene, die met jou en de pup naar de dierenarts gaat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WTF!!! zo'n jonge PUP die ziek is, en je moeder wil er niet mee naar de dierenarts???!!!! sorry hoor, jij kan er niets aan doen maar heb zo mijn idee over 'een huisdier waard zijn' (of niet natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bel desnoods je hele fam rond en zeg dat de pup zo ziek is , je moeder er niet mee naar de DA wil en jij niet weet wat je moet doen en zelf ook niets kan doen. wellicht zijn er mensen die met het diertje gaan, of je moeder aan het verstand kunnen peuteren dat als dit zo nog even blijft dat de pup dan het loodje legt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We horen wel maar 1 kant van het verhaal he? Misschien heeft de vraagsteller de pup tegen de wil van moeder in gekregen of zelf in huis gehaald. Of misschien heeft een familielid de pup gekocht, of misschien de vader (gescheiden van de moeder). Niet meteen oordelen over de moeder.
paulus811
11 jaar geleden
Pelle, zodra je als volwassene accepteert dat er een huisdier in huis komt, waar dan ook vandaan, draag je de verantwoordelijkheid voor dat beest. Of je dat nu leuk vind of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paulus: zolang ik niet het hele verhaal ken en ook het verhaal van de andere kant oordeel ik niet!
paulus811
11 jaar geleden
Pelle, dat is je goed recht maar de redenen die je noemt om er begrip voor op te brengen, snijden wat mij betreft geen hout. Als volwassene laat je gewoon een beest niet kreperen, punt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou als ik het geld niet heb voor een hond en er komt tegen mijn zin in een hond in huis door wat voor reden heb ik niet opeens wel geld toch? Maar laten we er maar over op houden want we weten gewoon niet hoe het zit.
Rieneke1
11 jaar geleden
pelle, de pup mag nooit de dupe zijn toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je moeder de antwoorden en reactie's lezen als ze een hart heeft veranderd ze misschien van gedachten..
Sorry hoor,maar als je een huisdier neemt moet je er voor zorgen,en daar horen soms ook bezoekjes aan de dierenarts bij.
Begin er anders niet aan.
Als mijn kat iets mankeert gaat hij naar de dierenarts,mijn moeder zou mij er nog eerder naar toe sturen als ze zou denken dat ik een dag te lang wacht.
Misschien heb je anders een ander familielid die wil helpen?
paulus811
11 jaar geleden
Precies Rieneke, dat probeer ik er ook door te krijgen, maar het landt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flauw zeg Paulus! Ik zeg NIETS over het dier, ik zeg alleen maar dat jullie ook antwoord kunnen geven ZONDER de moeder te veroordelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op geen enkele manier beweert Pelle dat de pup "mag" creperen. Er wordt alleen gesteld dat het niet nodig is oordelen over de moeder te vellen. Er kunnen "onvoorziene omstandigheden" in het spel zijn die het verhaal niet zo zwart/wit maken als het uit de 2 zinnen van de vragensteller overkomt. Begin gewoon niet onmiddellijk te oordelen over de moeder (ook niet over de vragensteller trouwens). Dan kun je gelijk ook de fokker, de moeder én de vragensteller veroordelen omdat ze de pup zo jong hebben verkocht/aangekocht. Dat doet nu toch allemaal niet ter zake, het punt is, snel een oplossing voor het hondje te vinden, zonder mensen te veroordelen of schuldgevoelens aan te praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, ik ben het met jou eens.
Jammer dat ik geen plusje kan geven op een reactie.
paulus811
11 jaar geleden
Pelle ik begrijp niet zo goed wat er flauw is. Jij hebt jouw mening en ik heb de mijne, daar is niets flauws aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij legt mij dingen in de mond die ik helemaal niet gezegd heb door het eens te zijn met Rieneke. Ik heb niets over de pup gezegd en ja dat vind ik flauw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En inderdaad een hondje van 8 wk zo ziek? Wat is dat voor fokker, hoe zit het met de inentingen? Broodfokker? Het kan van alles zijn en dat weten we niet!
paulus811
11 jaar geleden
Das waar, je hebt niets over de pup gezegd. Het was overigens ook niet flauw bedoeld, maar ik was blij dat Rieneke schreef wat ik ook dacht. Excuus als het als 'flauw' overkwam. Maar ik blijf van mening dat we niet meer weten dan er staat en op basis daarvan mag je reageren. Daar zijn 'reacties' voor die wellicht nog leiden tot wat meer duidelijkheid. Want in al ons gekibbel, blijft Gomes010 angstvallig stil. En het kan inderdaad van alles zijn, maar aannemende dat het klopt wat Gomes010 vraagt, is de enige weg er een naar de dierenarts. En van welke fokker de hond ook komt, hoe de hond in huis is gekomen, of ie alle inentingen heeft gehad, het doet allemaal niet ter zake. Die hond moet naar de dierenarts en daar is de volwassene in huis verantwoordelijk voor, want als Gomes010 het zelf zou kunnen was dat wel gebeurd. En nee dat staat er niet, maar GV is nou eenmaal een medium waar we het met de geschreven woorden zullen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verhaal lijkt verdacht veel op een internettrol.
Vreemd dat er nog niet gereageerd is door deze vraagsteller.
Rieneke1
11 jaar geleden
hopelijk heb je gelijk maria.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben bang dat het puppy niet bij een fokker of iets dergelijks vandaan komt en waarschijnlijk nog geen inentingen en wormkuren heeft gehad!!
Gomes010 WIL JE AJB REAGEREN WANT WE MAKEN ONS ZORGEN!!! @ Maria ik hoop ook dat je gelijk hebt want het is wel heel vreemd dat we helemaal geen reacties krijgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop het ook Rieneke en vlindertje,ik vind het zo vreemd,het lijkt er meer op dat het is om mensen te stangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor iemand die zich zoveel zorgen maakt en zo begaan is met het dier, is het bijzonder vreemd dat er geen reactie of verdere uitleg komt. (al zou het probleem zijn opgelost, dan zal iemand zich toch wel voor kunnen stellen dat er ook andere mensen zijn die willen weten hoe het nu verder gaat met het dier?) t is maar net waar je prio's liggen misschien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe geen moeite, vraagsteller heeft tot nu toe 8 vragen gesteld en alleen de allereerste heeft hij een beste antwoord gegeven met een reactie. Bij alle andere 7 vragen heeft hij nog nooit een reactie gegeven of aanvulling op de vraag gegeven of de vraag een beste antwoord gegeven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed dat je om hulp vraagt, nu dus als de wiederweerga dierenarts bellen en situatie uitleggen of een van bovenstaande akties tot uitvoering brengen.
Rieneke1
11 jaar geleden
dan zullen we onze adem maar niet inhouden pelle :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8 vragen? dan hoop ik echt dat dit niet waar is....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het dan misschien verstandig als we allemaal de beheerders van GV hiervan op de hoogte stellen want het is toch te gek dat de meesten onder ons zo begaan zijn terwijl er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlindertje: ik zeg niet dat er niets aan de hand is, ik zeg alleen dat de vraagsteller gewend is om een vraag te stellen en dan niet meer te reageren en ook sluit hij de vraag niet. Jullie hoeven dus niet te verwachten dat tie terugkomt maar ook hoeven jullie niet te verwachten dat het allemaal nep is ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, dat heb ik dan verkeerd begrepen helaas want mijn hoop dat het Gomes010 een internettrol is zoals maria vermoed werd net groter :-(

Antwoorden (9)

Dan zul je haar zelf moeten brengen, en waarschijnlijk je spaarpot aanspreken om dat te betalen.
11 jaar geleden
blijkbaar begrijpt je moeder niet dat het probleem zichzelf oplost als ze nog even wacht; dan is de pup namelijk overleden.
juist een pup is heel kwetsbaar, en bijvoorbeeld parvo kan dodelijk zijn.
hoe staat je vader hierin?
heb je zelf geen spaargeld, of kan je wellicht geld lenen bij familie?
als je moeder geen geld heeft voor de dierenarts, dan had ze geen pup in huis moeten halen, maar als geldnood de oorzaak is niet te gaan, dan kan het veterinair steunfonds wellicht iets betekenen.
hoe dan ook, de pup moet NU naar de dierenarts!
laat je nog even weten hoe of wat?
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je .... echt diep triest, ik blijf me steeds weer verbazen over dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We horen wel maar 1 kant van het verhaal he? Misschien heeft de vraagsteller de pup tegen de wil van moeder in gekregen of zelf in huis gehaald. Of misschien heeft een familielid de pup gekocht, of misschien de vader (gescheiden van de moeder). Niet meteen oordelen over de moeder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan is het nog geen reden om 't arme diertje maar te laten creperen...
Rieneke1
11 jaar geleden
kan wel wezen pelle, maar de pup mag nooit de dupe zijn vind ik.
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
paulus811
11 jaar geleden
Ik vind wel dat Gomes010 zich erg stil houdt....Je zou toch verwachten dat hij/zij blij is met alle steun of op z'n minst wil reageren op de discussies over en weer.
Rieneke1
11 jaar geleden
idd paulus, je leeft toch mee, het zou fijn zijn nog te horen hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is de pup inderdaad dood inmiddels?
Vraag of een oma of tante met je meegaat die doen zulksoort dingen meestal wel ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek vandaag nog iemand die wel met je mee wil gaan en het bedrag eventueel voor wil/kan schieten!!!
Ik neem tenminste aan dat het je moeder om het geld gaat?
Maak voor nu wat suikerwater aan,niet te koud en giet dat heel voorzichtig met een klein lepeltje in haar bekje zodat ze iets meer binnen krijgt!
ECHT DOEN anders is de kans groot dat je al te laat bent!
HOE LANG IS ZE AL ZIEK?
Hoe ben je aan je puppy gekomen?
Heeft ze al een aantal keren ontwormingstabletten gehad?
Heeft ze al injecties gekregen?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ze moet sowieso op 2,4,6 en 8 weken ontwormd zijn daarna nog eens met 4 en 6 maanden en vanaf dat moment elk half jaar!!
Met 6 weken haar 1e vaccinatie ( injectie) hebben gekregen !
Dan met 9 weken ,12 weken,16 weken en vervolgens elk jaar!!

Als jij/jullie helemaal geen geld hebben hoe wil je dit dan gaan doen?

Hebben jullie van te voren eigenlijk wel nagedacht hoeveel zorg zo'n klein hondje met zich meebrengt?
Hoe oud ben jij zelf eigenlijk?

Wil je ons alsjeblieft op de hoogte houden want ik vind het echt heel erg en zielig!

STERKTE!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Suikerwater bij diaree levert nog meer schifting in de darmen op. Niet doen! Verder is dit antwoord een dikke plus waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké,dat wist ik niet omdat ik dit advies een tijdje geleden van mijn dierenarts had gekregen toen één van mijn hondjes niet wilde eten??
Bel 144 'redt een dier'. gewoon doen, hij is in nood en er is niemand om hem heen die kan/wil helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De stichting:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste oplossing.
het beste is haar niet meer laten lijden maar er zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gaan!
probeer je moeder te overhalen en geef haar zoveel mogelijke redenen om wel naar de dierenarts te gaan.
betaal desnoods zelf een deel van de kosten van de dierenarts
succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dierenarts bellen en de situatie uitleggen. Je kan wel wat raad of informatie via de telefoon krijgen. De dierenarts kan ook zelf om je hondje komen en het verzorgen/meenemen. Klinkt misschien vreemd, maar denk eraan dat dierenartsen in de eerste plaats die opleiding hebben gevolgd uit liefde voor dieren en niet uit geldzucht. Bel de dierenartsen in je omgeving, vertel ze dat je je zorgen maakt om je hondje. Misschien is er wel eentje die het gratis wil doen. Sowieso zul je wel raad krijgen om het hondje onmiddellijk wat verzorging te kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Precies. Het merendeel van de dierenartsen hebben begrip voor dit soort situaties.
Plus.
Heel snel naar een dierenarts gaan zoals voorgaande mensen ook al zeiden. Gewoon er heen brengen en helemaal niet over geld hebben, als je de rekening krijgt je moeder laten betalen. Als je met een heel zieke pup binnen komt word je eerst geholpen en pas dan gaat het over geld!
Probeer of ze drinken wil, miss een beetje geitenmelk er doorheen voor de smaak.
Je kan ook contact opnemen met de fokker, want daar is je hondje waarschijnlijk nog niet zolang weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
remmy ik ben bang dat het hondje niet bij een fokker vandaan komt,geen vaccinaties,wormkuren enz. heeft gehad, als dit verhaal echt waar is ben ik bang dat het hondje het niet overleeft of er nu al niet meer is!
Het is namelijk we heel vreemd dat Gomes010 helemaal nergens meer op reageert!
Hoop daarom echt dat maria gelijk heeft!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook bang dat het hondje niet alle benodigde dingen heeft, maar het hondje is ergens geboren, ook al is het geen erkende fokker, toch heeft diegene ook zijn verantwoordelijkheid, de kans is nl zeer groot dat er meer van het nest ziek zijn.
Een dierenarts gaf een keer het middeltje''buscopan'' en daarbij het advies voor kippensoep met beschuit. dosering weet ik niet meer sorry. Ik heb ook wel eens gehoord van Norit. Als het langer dan dagen duurt moet je wel naar de dierenarts. Als de aanval van diarree voorbij is zijn darmee vaak ook de schadelijke bacteriën eruit kan het natuurlijk weer aansterken. Beterschap voor je puppy.