Mijn konijnen gooien elke dag hun voerbak om? Waarom doen ze dat?

Het is een grote, metalen bak, zodat-ie niet omvalt. Maar ze kunnen er wel goed bij. Toch nemen ze hem elke dag in hun bek en gooien hem dan leeg. Weett iemand hoe dat misschien zou komen? Vervelen ze zich misschien ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben benieuwd naar de antwoorden. Die van mij deed dat met de toiletbak. (Eén van de twee, de andere zat juist graag in die bak).
We hebben de bak nu vastgezet aan de wand, zodat hij hem niet meer kan verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom de konijnen het doen, weet ik niet (verveling?), maar door een grote, stenen eetbak te nemen, los je dit probleempje wel op.

Het beste antwoord

Ik heb wel eens gelezen dat bij metalen, glimmende bakjes dieren kunnen schrikken van de reflectie als ze hun kop in de bak doen tijdens het eten . Probeer het eens met een kunststof of stenen bak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ik had daar echt nooit aan gedacht!

Andere antwoorden (1)

Nou ze zijn zeker heel speels en ja ze kunnen zich wel vervelen plaats een knaag ding of een bal of andere konijnen speeltjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn tweetal heeft genoeg speelgoed en knaagbalken e.d., maar toch blijft Rakker het toilet door het hele hok gooien als ik het niet vast zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dank je wel voor de tip, maar het hele hok staat al zo'n beetje vol met speelgoed. Maar binnenkort krijgen ze ook nog een pijp,waar ze doorheen kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke alstje \blieft maar ik vind dit heel onfatsoenlijk want ik wil helpen en dan word ik helemaal afgekraakt. noepetote doet dat niet die zegt tenminste nog dnakje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiermee bedoel je dan dat ik je afgekraakt zou hebben? Ik geef een reactie op jouw antwoord, dit is helemaal niet afkrakerig bedoeld.
Als ik het de moeite waard vond om het af te kraken, dan had ik je wel een minduim gegeven en dan waren er ook wel woorden gekomen als "onzin" en dergelijke, maar die zie ik niet in mijn reactie.