Poesje 4 mnd. Wil bij onze oudere poes steeds drinken. Ze geeft geen melk en t is niet haar jong. Kan dit kwaad? Ze laat het ook steeds toe.

Oudere poes verzorgd haar ook als haar kitten. Heeft zelf ooit kittens gehad. Maar ik wil graag weten of we dit moeten toestaan of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

als de oudere poes het toelaat is er niets aan de hand,
op een gegeven moment vindt de 'moeder'-poes het niet prettig meer en zal ze het niet meer toestaan.
nu is er niets aan de hand, het is van beide kanten "genieten".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker moet je dit toestaan!
een groot geluk voor het kleintje dat de oudere poes de rol van moepoes, voor zover mogelijk, op zich neemt.
spenen is een langdurig proces, wat de meeste kittens niet mogen afronden, doordat ze bij moepoes weg zijn gehaald.
je kitten krijgt geen melk, maar wel warmte en geborgenheid, en dat is o zo belangrijk.
laat het dus toe, en wees blij dat ze het zo goed kunnen vinden samen.

mocht je dat willen; het kan zeker geen kwaad het kleintje af en toe nog eens een flesje te geven.
Rieneke1