Mijn hond kwispelt niet meer, wat kan dit zijn?

ik heb wel eens wat gelezen over een koud water staart, maar dat lijkt mij vrij sterk aangezien mijn hond nooit zwemt. Ik zou graag willen weten wat het probleem kan zijn voor ik naar de DA ga.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lui, moe, gebroken staart, depressief?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is je hond? Gedraagt hij zich op andere gebieden ook anders? Vindt hij het bv niet prettig als je hem aait op de rug, of is hij stram als hij de mand uitkomt (zogenaamde "opstartproblemen"). Bestaat het probleem sinds kort? Is er iets aan voorafgegaan, bv wild gespeeld met andere hond? Dit soort info is wel belangrijk om een wat beter beeld te krijgen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nouja ze is 12, gedraagt zich niet anders, nog altijd even actief als altijd, heeft nergens last van als je der aait. Ik merk in ieder geval niks vreemds aan der. Omdat ze al oud is heeft ze natuurlijk af en toe van die momenten dat ze eventjes ergens niet op kan springen, maar echt opstartproblemen kan ik het niet noemen. Het is alleen die staart die niet kwispelt. Dit is al 3 dagen zo. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En? Kwispelt ze al? We zijn nu een paar dagen verder :) Als ze nog steeds niets doet met haar staart zou ik toch even naar de dierenarts gaan, als het goed is gaat deze dan gewrichtje voor gewrichtje kijken of het ergens pijn doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lui, ongelukkig,eenzaam?

Het beste antwoord

Heb nog even gegoogled en las op een site van een dierenarts dat het toch ook opgelopen kan worden zonder zwemmen.
Als een hond na een behoorlijke inspanning gaat zwemmen, kan hij sterk afkoelen en kan er een beschadiging van de staartspieren ontstaan die zich uit in een enorme spierpijn. Ook honden die intensief bezig zijn geweest of lang in een bench hebben gezeten kunnen door de aandoening worden getroffen. Een acute ontsteking van de staartspieren veroorzaakt de vervelende pijn.

Op deze site staat betrouwbare informatie over dit onderwerp. (voor internetbegrip is dit wel een betrouwbare bron dacht ik)
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliotheek/tabid/69/ItemID/662/Default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt ^^ ik heb gewoon besloten te wachten en nu begint het weer op kwispelen te lijken ^^ nog niet helemaal maar het begint ^^