Mijn hond heeft pijn in zijn buik, hoe kan ik dat oplossen?

Mijn hond heeft pijn in zijn buik. Als ik er op druk of zachtjes aai dan begint hij te piepen. Hij eet en drinkt ook slecht. Wat kan ik hier aan doen? En wat zou het kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Jij kent je hond het beste,1 van mijn honden heeft ook wel eens pijn in zijn buik,maar ik weet/voel wanneer er echt iets niet goed is,daarbij komt nu het zo warm is kan een hond daar ook last van hebben en misschien minder eten voor een dagje,maar nogmaals luister naar je gevoel en als je het niet vertrouwt naar de Dierenarts gaan, aandacht en liefde geven is trouwens altijd fijn ook voor een hond ;) en ondertussen kan je de situatie inschatten/voelen is mijn ervaring, succes en sterkte met je hond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan,gelukkig dat is fijn,ja het is ook ineens wel heel erg warm dat is zelfs voor een hond niet te doen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
warm weer, een hond met korte neus en dat komt dit onverwacht? had je niet verwacht dat ie zo snel van de warmte zou hebben, want snap echt niet hoe je je hierdoor hebt laten kunnen verassen eerlijk gezegd. wel goed te horen dat de oververhitting nog niet zo heel ernstig was of dat het wat anders was wat levensbedreigend had kunnen zijn (of worden).

Andere antwoorden (3)

Als hij slecht eet en slecht drinkt, dan kan je het beste even naar de dierenarts gaan. Wij willen je wel helpen, maar zijn geen dierenartsen.. Ga langs de dierenarts, hij kan je beter helpen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1!!
Hoe weet je dat zo zeker mischien is er wel iets anders..
Je kan het beste langs een arts..
Die zal er wel meer vanaf weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de mussen vallen dood van het dak vanwege de warmte, je hond eet en DRINKT slecht en je stelt hier een vraag hoe je de buikpijn op moet lossen....

bel de dierenarts en laat je hond daar nazien. wij weten niet wat het dier heeft laat staan dat we kunnen vertellen hoe je de buikpijn op moet lossen (en de oorzaak wellicht)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom was je dan niet eerst naar de DA geweest alvorens hier een vraag te stellen? of waarom haal je de vraag niet weg als je weet wat het is? sommige antwoorden kunnen je niet bevallen, maar dat weet je bij het stellen van een vraag. als je hier niet tegenkan of geprikkeld van raakt: sorry, maar daar schiet je hond niets mee op, en hier ging nou nét de vraag over toch? als ik bij alle vragen de reacties moet lezen is voor mij de schik eraf als ik pas daarna 'mag' antwoorden. daarbij bestaat de optie om de vraag zelf te bewerken en hier even in te zetten wat de diagnose? was van je DA. maar goed, dan nog....
als jij een hond hebt met een korte stop (ingedeukte neus zeg maar) neem ik aan dat jij er zoveel benul van hebt dat deze heel slecht tegen warmte kunnen, en dit al lang en breed in overweging had genomen (ofwel ervoor gezorgd dat je hond het niet zo warm zou krijgen) knappe dierenarts overigens die telefonisch een diagnose kan stellen. (wie zegt dat het geen maagtorsie is om maar even wat te noemen) en dat 'allang' eten en drinken is wel vreemd als je 6 uur geleden je vraag hier hebt neergezet.... dus tja, volgens mij hebben we beiden andere gedachten over het begrip 'eerst denken' en vervolgens wat neerschrijven op deze site. (heb zelf een EB gehad, ging er in de vroege ochtend mee uit, lag met warm weer op een natte handdoek in de schaduw, en had een petfles met (bevroren) water ingewikkeld in een theedoek in zijn mand.
klein badje om met de poten in te staan, een plantenspuit om wat af te koelen, en andere simpel te bedenken middeltjes. dus al kan een hond net zo slecht tegen warmte en is het nog zo heet, een hond hoeft het echt niet zo heet te krijgen dat ie er last en pijn van heeft. (misschien kan je wat met de verkoelende ideetjes)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanx :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is te warm om me druk te maken, ook als je dingen wil benadrukken met dubbele leestekens. wat jij leest is een (inhoudelijke) reactie op je tekst, ik onderbouw het, geef wat ideetjes waar je miss wat mee kan, en meer is het niet.