Mijn kitten verstopt alles wat ze vind in de kattenbak! Hoe leer ik dit af?

Ik heb voor mijn kitten heel veel speeltjes door het huis liggen. Die waren op een gegeven moment bijna allemaal 'verdwenen' . Toen ik de kattenbak ging schoonmaken vond ik; speeltjes, elastiekjes en zelfs een sok! Waarom doet ze dit en leer is dit überhaupt af te leren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zelf echt een rommelkont dus misschien is dit inderdaad wel handig haha!

Het beste antwoord

Krabpaal met een hokje. Kan ze daar het speelgoed heen brengen en er een verzamelplek van maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jagen en verzamelen :)
vaak hebben kittens van die fases waarin ze bepaalde gekke dingen doen, gaat vanzelf weer over.
het is trouwens beter, ook voor volwassen katten, om ze niet dood te gooien met speeltjes.
rouleer ze liever door een paar speeltjes wekelijks te ruilen voor andere, zo blijven ze veel interessanter.
en laat vooral geen elastiekjes slingeren, die kunnen grote narigheid veroorzaken als je kitten ze opeet.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
elastiekjes maar ook lange draden en touwtjes (voor de mensen die het niet weten: katten hebben haakjes op hun tong en kunnen het dus niet uit hun mond krijgen. al is een touwtje meters lang, de enige optie om het uit hun mond te krijgen is opeten!) oh, wat drammen weer, maar puur ter aanvullende info op het prima antwoord :)
De kap van de kattebak af laten... Dan is het niet meer hun speciale 'rovers hol'
Maar puur een plek om te hun behoefde te doen.