Hoe merk ik dat mijn kittens van mij houden?

Aangezien dit mijn eerste katten zijn vroeg ik mij af hoe je kunt merken dat je katjes van jou houden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

katten zoeken je op, zoeken de warmte van je aanwezigheid, de warmte van in je armen liggen en op schoot natuurlijk!
als je aan de computer zit komen ze naast je liggen, of als het naar mw/meneer's idee te lang duurt, gaan ze voor je liggen op het toetsenbord (zeer effectief: ik wil aandacht en ik wil het nu, of eten natuurlijk!)
kopjes geven tegen je benen, terwijl je in de keuken al met hun eten bezig bent...
later als ze gegeten hebben, komen ze bij je in de buurt zitten, zeer voldaan en zullen ze zich uitgebreid gaan wassen! na een bezoekje aan de kattenbak gaan ze slapen, tegen je aan, naast je of vlak bij je in de buurt.

als dat bij jou gebeurt, dan houden ze van je, dan gaat het goed !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-)
+

Andere antwoorden (3)

Katten liggen graag op je schoot, geven kopjes en voelen zich vertrouwd met jou. Ze begroeten je als je thuis komt en natuurlijk volgen ze je graag naar de keuken zodat jij ze lekkere hapjes kan voorschotelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak gaan ze op het toetsenbord van mijn laptop zitten als ik daarmee bezig ben. Ze gaan dan vaak op mijn handen zitten zodat ik niks meer kan doen. Waarom is dat? Voor aandacht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze willen dan jouw aandacht en met je spelen. Als ik voor de pc zit gaat mijn kat ook altijd op mijn schoot zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk draait alles om eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, heel bekend allemaal... Mijnheer gaat ook pontificaal voor mijn pc scherm zitten zodat ik niets meer zie. En probeer maar eens een krant te lezen of een brief te schrijven op de tafel... Ik krijg cadeautjes in de vorm van muizen en (helaas) vogeltjes, we gaan samen wandelen en 's nachts ligt 'ie op het dekbed tegen me aan, al 15 jaar lang! Als dat geen liefde is... :)
kittens zijn kittens; ze spelen, rennen, onderzoeken, eten , drinken en slapen.
verwachten dat je kittens van je houden, is denk ik een stapje te ver.
het is al heel mooi als ze alle vertrouwen in je hebben.
naarmate je kittens ouder worden, bouw je dat vertrouwen verder op, en je ontwikkeld bepaalde ritueeltjes met je kat, die de band versterken.
je kat en jij weten wat jullie aan elkaar hebben.
op dat punt heb je de ideale situatie bereikt, en als het goed is, is dat voldoende voor jullie beiden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind 'houden van' een groot woord dus een dikke + voor je antwoord. als het al 'houden van' genoemd kan worden denk ik dat in ieder geval mijn katten enorm van me houden als ik in de buurt kom van de kast waar het voer in staat.
maar waarom????? dát is me tot de dag van vandaag een onopgelost mysterie. ;-))
Ik onderschrijf het antwoord van Rieneke.
Het is verkeerd te veronderstellen dat dieren van mensen kunnen houden. Een dier zoekt op de eerste plaats voer en onderdak. Daarnaast bescherming en veiligheid. Dat een dier op schoot komt liggen, is zoeken naar warmte en geborgenheid. Als een dier achter je aanloopt wordt dit vaak gezien als aanhankelijkheid in de zin van: mijn dier houdt van mij. Dit wordt wél veroorzaakt door de wetenschap dat jij het voer geeft, de warmte verzorgt en de zekerheid van een beschermd bestaan biedt.

Door consequent te zijn komt de zekerheid bij het dier binnen en zal dus groeien naarmate de tijd verstrijkt. Het is niet erg dat een dier niet tot liefde in staat is. Een dier kan wel trouw zijn, dat is dan ook in zijn eigen belang. Alle tekenen die verkeerd door mensen worden uitgelegd als 'liefde' van het dier naar zijn eigenaar, zijn wel een teken dat je goed bent voor het dier en hij zich veilig en plezierig voelt. Dat moet voor ons meer dan genoeg zijn.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juustem! +1 (en anders gaat liefde door de maag, tenmiste... bij mijn katten)