Is een hond verplicht 1 keer te ""paren"' voor ze gesteriliseerd wordt?

de hond van de buren is volwassen geworden ze maakt rijbewegingen bij de andere oudere hond
die pikt dat niet en blaft en schudt van zich af zo gauw het baasje dat merkt wordt de hond weer aan de ketting gezet
nu ben ik benieuwd hoe dat verder moet ik wil ook weten hoe de hond op het idee komt de rij of pomp bewegingen te maken ze heeft dat nergens gezien
kan ze doordraaien als ze nooit een vriendje krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel lief, dat je je zorgen maakt, maar het is wél de hond van je buren...die moeten dus beslissen of hun hond gecastreerd/gesteriliseerd wordt, tóch?

Het beste antwoord

Paren is gewoon instinct, dat hoeven ze niet te leren.
En een hond/teefje hoeft echt niet perse een nestje voor de sterilisatie, en een reu hoeft ook niet perse te paren voor een castratie.
Gewoon een afspraak maken bij de dierenarts, en laten castereren of steriliseren.
Er zijn al honden genoeg, die nog een baasje zoeken, de asiels puilen uit.
En er worden jaarlijk heel veel honden, waaronder zelfs puppies gewoon afgemaakt, omdat er te veel zijn.
Dus laat a.u.b de hond castereren of steriliseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste whiteeagle het gaat bij mij om hun geestelijk welzijn dat ze niet persé een nestje hoeven of het intiem zijn dat lijkt mij niet gezond

Andere antwoorden (1)

Ik begrijp uit je uitleg dat het een teefje is dat rijbewegingen maakt? Dit kan een vorm van dominantie zijn tov de andere hond. Ik ben er altijd voor om een hond te laten steriliseren/castreren wanneer je niet van plan bent te gaan fokken of een nest te nemen. Het rij en pompgedrag is een natuurlijk gedrag, ze hoeven het niet af te kijken. Doordraaien is misschien wat groot gezegd, het is wel zo dat ze haar/zijn instinct moet onderdrukken (voor het baasje) Wanneer honden "geholpen"zijn wordt de behoefte minder. Sommige honden behouden het gedag, maar wel in veel mindere mate. Er bestaat ook chemisch castreren. Dan wordt dmv een spuit de hormonen onderdrukt. Misschien een idee, wanneer de eigenaar niet meteen de hond wil laten helpen. Dit werkt een bepaalde tijd.

Toegevoegd na 2 minuten:
ps het is niet noodzakelijk om 1x te paren voor de sterilisatie. Sommige dierenartsen zijn er wel voor om de hond 1x loops telaten worden voor de sterilisatie. Hier zijn de meningen over verdeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies door dat stomme fabeltje zijn er veel te veel katten en honden!