waarom rijd mijn kat op mij?

Mijn kater doet de laatste tijd heel erg raar!Hij kom naar me toe,gaat heel raar mauwen,houd mijn arm vast met 2 poten en bijt me zachtjes in me arm.Ook loert hij heel erg naar mijn gezicht,maar daarbij kijkt hij zo, dat ik het niet vertrouw.Net of die elk moment me wil bijten in me gezicht,hij komt dan ook naar me gezicht toe,maar ik trek terug.Hij wil dan ook op mijn arm 'rijden'.

wat wil mijn kat van mij?
en waarom doet hij dit alleen bij mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.1K

Antwoorden (2)

De kater is met je aan het baltsen. Dat is natuurlijk gedrag voor een kater. Dat hij het bij jou doet is misschien vanwege een aantrekkelijke geur of bij gebrek aan betere prikkels. Zelfs poezen hebben die neiging wel eens, misschien door een hoog testosteron oid, maar ik heb wel eens een poes gezien met een voorkeur voor bergschoenen om op te rijden.

Er heerst hier een mening dat dieren seks hebben om zich voort te planten, maar dat concept zullen praktisch alle dieren niet kunnen hebben, het is typisch iets menselijks en cultureel bepaald dat seks de voortplanting dient. Dieren reageren gewoon op seksuele prikkels en doen dan hun ding. Voortplanting komt echt niet bij ze op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij is "horny" ander woord voor wellustig of geil.
is hij gecastreerd ?
hoe oud is hij ?
hij heeft een vriendinnetje nodig en bij gebrek daaraan zoekt hij jouw arm op en ..... !
wat kan ik nog meer zeggen ?