16 jaar is wel de grens: http://ganzendiep.50plusser.nl/?page=article&warticle_id=28415

De meeste konijnen worden tussen de 6-10 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd een opa en waarschijnlijk heb je hem heel goed verzorgd zowel lichamelijk als geestelijk ;)
Hij moet wel erg gelukkig zijn :)
Gemiddeld wordt het huiskonijn een jaar of 7. Als je er één hebt die al tien is, dan is dat hoogbejaard.

Zorg dat hij/zij goed eet, mijn vorige konijn is ook bijna 10 geworden, maar hoe ouder hij werd, hoe meer moeite hij had met sommige soorten voer. Wortels kreeg hij niet meer weg (zijn gebit werd minder).

Nog een kleine tip, ik weet niet welk voer je gebruikt, maar kijk ook eens naar Supreme Science Selective Rabbit-voer.
Dit is geen goedkoop voer, maar wel het beste dat ik ken voor oudere konijnen.
Mijn konijntje is destijds door dat voer weer helemaal opgebloeid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speciaal voedsel van de dierenarts.. klinkt als Selective (licht groenachtige zak?).
Mijn konijn is er inderdaad een heel stuk beter van geworden, veel actiever en gezonder weer. Tja en ouderdomskwaaltjes horen er op die leeftijd helaas bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou kunnen, ach zolang het konijn het maar goed eet.
Ik had ook zo'n oud konijn van 10 jaar,en volgens de dierenarts was dit in mensenlevens ruim 100jaar... dus uw konijn is al heelwat van ouderdom.
fremar
11 jaar geleden
Ja, dat is vrij oud. Hoe oud een konijn wordt hangt af van ras tot ras. Kleinere konijnenrassen, zoals dwergkonijntjes, worden zo'n vier tot zeven jaar oud. De grotere, zoals Vlaamse reuzen en Vlinderkonijnen, worden wat ouder: vijf tot negen jaar. Als je je konijn laat steriliseren of castreren mag je daar trouwens nog een aantal jaren bij tellen.

Toegevoegd na 46 seconden:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/6692