Hoe kom het dat mijn visjes langzaam dood gaan?

Ik heb een aquarium met gupjes en platty's. Dat gaat over het algemeen goed maar af en toe begint er eentje op zn zij te "zwemmen" en langzaam maar zeker zakt ie naar de bodem en na een tijdje is ie dan dood. Ik vraag me af hoe dat kan en of ik misschien iets verkeerds doe? :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je vertellen hoe jij je aquarium onderhoudt en je visjes verzorgt anders is het moeilijk te zeggen of je iets verkeerd doet.

Antwoorden (4)

Misschien een bacterie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal kan je in de plaatselijke dieren- (vissen) winkel je water wel even gratis laten testen. Ze kijken dan oa de ph, nitriet enz na, misschien is er daar iets mis mee? Ik raad je aan dat even te (laten) testen en dan kan je eventueel iets veranderen, ph verhogen/verlagen of zo naargelang het probleem. Je kan ook zelf een test kopen maar de druppeltesten zijn veel betrouwbaarder als de sticks en die druppeltest is vrij duur dus vandaar het advies om even langs de zaak te gaan met een beetje water. (wel opletten dat je een zuiver potje neemt zodat het niet mengt met iets anders) succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heeft het water de goede temperatuur? Ik heb eens gehad dat de vissen doodgingen achter elkaar, omdat ik een luchtverfrisser had gebruikt in de kamer waar aquarium stond, de nevel was op het water neergekomen en de vissen konden er niet tegen. Ook bv spray tegen vlooien, waar je tapijt mee inspuit is schadelijk voor vissen. Het is mar een tip waar je misschien niet aandenkt.

Toegevoegd na 13 uur:
hoe maak je de aquarium schoon? Verkeerd poetsmiddel kan ook een laag afzetten in bak waar vissen niet tegen kunnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal kunnen zijn dat je ze teveel eten geeft.