Mijn witte kat haar oortjes zijn verbrand. Ik smeer nu vaseline en zonnemelk. Is dat goed?

Toegevoegd na 13 minuten:
Hoe genees je verbrande kattenoren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Je schrijft niet hoe erg ze zijn verbrand. Als de oortjes alleen verkleurd zijn voldoet aftersun. Geen vaseline gebruiken. Is veel te vet.
Zijn er wondjes of blaren even (telefonisch) je dierenarts om raad vragen.
In het vervolg de oortjes van te voren insmeren met een sterke sunblock. Minstens SPF 40. Is in een kleine tube verkrijgbaar. Ik gebruik het voor mijn hond. Oren, snuit en buik. Het is heel dik en is eigenlijk bedoeld voor de (mensen) neus.
Sterkte!
Maar wel opletten ;-)

Toegevoegd na 4 dagen:
Nog even over de vaseline. Aub niet gebruiken. Dit gaat werken als een olie waardoor de oortjes nog meer verbranden.
Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met je kat ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan beter Flammazine gebruiken.
Dit verzacht de pijn, is ontsmetend en beschermd tegen infecties.
Zo een tube zou u beter altijd bij de hand hebben om brandwonden te verzorgen.
Koel bewaren, bv in de ijskast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij wat "overdone" voor zonnebrand. Flammazine behoort tot de antimicrobiële middelen. De werkzame stof van Flammazine is
zilversulfadiazine. Deze stof bestrijdt de groei van bacteriën en verschillende schimmels.
Flammazine kan worden gebruikt bij de behandeling van infecties van ernstige brandwonden en
doorligwonden. Daarnaast kan het infecties van brandwonden en doorligwonden voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien overdone maar zéér efficient en beter dan vaseline.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom niet gewoon een aftersun?
Nooit vaseline op verbrandingen doen, dat sluit de huid af en dan kan de warmte niet weg, ook voor je kat zou ik kiezen voor aftersun en als ze naar buiten gaat een anti-zonnebrand met hoge factor.