Kan een goudvis lichter van kleur worden doordat hij ong een jaar lang in een te kleine kom en met te weinig zuurstof heeft geleefd?

Ik heb twee goudvissen gekregen omdat die gene er niet voor kon zorgen. Zelf heb ik er meerdere en zien er goed en gezond uit. Deze 2 vissen die ik heb gekregen, mn de grootste ziet er licht oranje (vaal) uit, had blauwe waas bij z,n mond (denk zuurstofgebrek). En kunnen ze er weer gezond uit komen te zien? of blijft de kleur nu altijd zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al 13 jaar dezelfde goudvis in een ruime kom maar nu is mijn goudvis wit.Zal inderdaad het ouder worden zijn

Het beste antwoord

Als goudvissen ouder worden verkleuren ze vaak. Een teken van volwassen worden zeg maar. Wij krijgen rimpels en vissen krijgen verkleuringen. Pas als je vis zwarte vlekjes krijg zou ik me druk gaan maken, dan is ie echt ziek.

Daarnaast zijn er verschillende kleuren `goud` als je het over goudvissen hebt. Sommige goudvissen krijgen zelfs een zilveren kleur.

Niks om je druk over te maken :)

Goed om te horen dat ze nu de ruimte hebben!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt, hij heeft geen zwarte vlekjes dus dan zal het wel goed gaan:)

Andere antwoorden (3)

Goudvissen kunnen zelf geen kleurstoffen maken, dus bij het verkeerde of te weinig voer zal de kleur gaan verbleken. Parelachtige kleuren hebben geen kleurstof nodig, maar zijn afhankelijk van de structuur binnen de huid of de schubben.
Zuurstofgebrek is niet echt een probleem voor goudvissen. Ze kunnen heel lage zuurstofconcentraties overleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gebeurt wel meer dat goudvissen door slechte omstandigheden van kleur veranderen, mogelijk herstelt zich dat als ze weer in de vijver zwemmen.
Dat blauw vind ik wel vreemd, mogelijk is dat een shubunkin, daar komt blauw in voor en sommige hebben vrijwel de kleur van een goudvis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de temperatuur van het water kan van belang zijn. Zorg dat het niet te warm is!