Wat vindt een Dwerghamster fijner, een plastic of een tralie kooi?

Ik neem een dwerghamster maar ik weet niet zeker in welke kooi zich het meest thuis zou voelen.
Alvast bedankt voor jullie antwoordt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een tralie kooi. Een hamster houdt namelijk van klimmen, en gebruiken hier ook graag de spijlen voor van de kooi. Daarbij kun je door een plastic bak vaak niet goed heen kijken (is mijn ervaring) en blijven ze meer geisoleerd. Mijn dieren stonden altijd mij hun neus door de tralies als ik de kamer in kwam lopen, dit zal niet bij een plastic bak gebeuren.
Echter gooien uit een traliekooi wel rotzooi bij het graven, wat je bij een plastic bak niet hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal ze zeker gebruiken!!!

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf ook dwerghamsters gehad in verschillende verblijven. Het maakt de hamster niet zoveel uit in wat voor verblijf hij verblijft, als het maar niet al te vaak verschoont word en je er niets telkens iets in verzet of vernieuwd. Hij voelt zich pas echt thuis als alles op dezelfde plek staat, en hij zijn verstopte voedsel kan vinden op de plaats waar hij dit verstopt heeft. Laat hem overdag ook zoveel mogelijk met rust, omdat het een nachtdier is en overdag vaak slaapt. Dit zijn de basis dingen waarbij je hamster zich het meest op zijn gemak voelt.

Oja, in de kooi zeker een "looprad" om zijn energie kwijt te kunnen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naar mijn idee is een tralie kooi beter, hier kan de hamster nog extra energie in kwijt door te gaan klimmen, mijn hamster klom echt makkelijk tot de bovenkant om daar oom te gaan hangen tot hij weer viel, dit kon hij heel vaak achter elkaar doen