ik heb een salemander in mijn vijver wat kan ik hem te eten geven zodat ie erin blijft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

het beste is om de salamander gewoon met rust te laten. hij zal zijn eigen kostje bij elkaar zoeken. zo gaat dat in de natuur.

als je hem niet stoort is de kans het grootst dat hij nog een tijdje in je vijver blijft.
11 jaar geleden
Water salamanders eten normaal muggenlarven.
Dat zijn van die kronkelende dingen die op en neer gaan in waterplassen. Die komen er van nature in, maar ja ook de visjes lusten die. U kan die wel kopen in een aquariumzaak, al of niet uit de diepvries.
Ook watervlooien behoren tot hun menu. Die kan u zelf met een schepnetje uit sloten halen maar eveneens te koop in een aquariumzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De salamander heeft voor jouw vijver gekozen omdat het hem een geschikte vijver leek.
In de meeste vijvers zit voldoende voedsel voor dit diertje.
Is het niet genoeg, dan vertrekt de salamander naar een betere plek.
Daar kan je niets aan doen, het beestje is een amfibie en kan dus ook op het land leven.

Nog een paar weken en de salamander komt er toch al uit het water, want de rest van de zomer en herfst/ winter is het een echt landdier!
Zorg in je vijver voor veel waterplanten, volop zon en geen vissen, mogelijk krijg je er volgend jaar wel meer salamanders.
En een niet te nette tuin, met rommelhoekjes, stapels stenen, afdakje enz.