Wij hebben een pup {teefje}gekocht maar hadden al een oudere {1.5 jaar} reu en nu plast de reu over het teefje .Waarom?

Waarom doet hij dit om de geur van zichzelf aan de pup te geven misschien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Hij wist de geur van die ander... Dus dan is er geen indringer meer, slim toch van die oude...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te laten merken wie er de baas is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oudste reu wil simpel zijn territorium afbakenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik ook doen als mijn nieuwe vriendin een kind zou hebben... :P

Maareh, ik schat dat het iets is met alpha mannetjes en dominantie te maken heeft. En wellicht heeft de pup een, voor je oudere hond, vreemde geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit plassen heeft 2 redenen.

Ten 1e laat hij de pup weten dat het welkom is, maar dan wel op voorwaarde dat het zijn oude nestgeur verliest.

Ten 2e geeft hij op deze manier aan dat hij de hogere in rangorde is, hij is dus de baas.

Als je van het urineren af wilt, zul je je reu moeten laten merken dat jij nog hoger in rangorde bent en dat je dit gedrag niet accepteerd van je reu.
Als je dit niet doet zal dat namelijk voor de reu een teken zijn dat je zijn gedrag accepteerd en zal het voor hem een gewoonte worden en zal hij dit blijven doen.

Groetjes Witchy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier komt onze uitdrukking " iemand afzeiken" vandaan.
Honden doen dat voornamelijk om anderen hun hogere status te laten zien.
Nog nooit meegemaakt dat de reu van een ander jouw broekspijpen te grazen neemt? Machtsvertoon.

Ik zou mijn hond echt tot de orde roepen. Uiteindelijk is er maar een de baas en dat ben jij. Het kan evengoed zijn dat je hond geen vrede heeft met deze nieuwe pup in huis en omdat onvrede altijd wordt afgewenteld op een ranglagere, moet de pup het ontgelden.
Ivana