gaat een kanarie vanzelf terug naar zijn kooi binnen als hij is ontsnapt naar buiten?

mijn kanarie is net weggevlogen naar buiten omdat mijn raam nog perongeluk op een kier stond. komt hij vanzelf terug naar zijn kooi, of toch weer een poging doen om hem te vangen met een groot schepnetje ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
die komt niet meer terug - bij de eerste koude nacht is hij kastje wijlen
Rieneke1
11 jaar geleden
meld je kanarie aan bij het asiel en dichtsbijzijnde vogelopvang.

Antwoorden (3)

Een kanarie is helaas niet al een postduif uitgerust met middelen om de weg teug te vinden, Je zult er zelf achter aan moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, postnaries, bestaan niet. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik nu ook niet nee
ik weet van vogeltjes die ontsnapten, maar weer terug de kooi invlogen; maar alleen als de kooi op het balkon stond van tijd tot tijd.
ik verwacht niet dat je vogeltje weer door de kier van het raam naar binnen vliegt.
wat wel regelmatig gebeurt; je vogeltje verzwakt gaandeweg, en wordt door mensen gevonden en naar het asiel of de vogelopvang gebracht.
neem dus contact op, en geef de kanarie op als vermist.
ik werk op een vogelopvang, en met de regelmaat van de klok krijgen we ontsnapte tropenvogels binnen, waar niemand ooit voor belt.
doen dus, en succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Hoi Rieneke, zijn er ook beesies waar jij geen verstand van hebt? ;-D Positief bedoelt hoor.
Rieneke1
11 jaar geleden
blafbeesten! :)
Ivana
11 jaar geleden
Weer een dikke plus voor dit antwoord. En die blafbeesten.....ach, stuur die maar door.
Rieneke1
11 jaar geleden
dank voor de plussen! prima verdeling zo ivana :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Rienke ik heb ooit een valkparkiet gehad en heb hem kunnen leren om vanuit z'n kooi naar mij toe te komen zou die nu bij ontsnapping naar buiten zou zijn terug gekomen? Zo wel kan je dat mischien ook aan de kanarie leren als de eigenaar hem/haar terug heeft of zijn die nu net niet zo ineligent want ik denk zo dat je de inteligentie van dieren niet mag onderschatten
Rieneke1
11 jaar geleden
moeilijk te zeggen cazzy.
ik schat valkparkieten wat intelligentie betreft, toch wat hoger in dan een kanarie.
maar zelfs een valkparkiet kan eenmaal buiten best zo van slag zijn dat hij niet terugkomt.
de wijde wereld is natuurlijk machtig interessant.
wel leuk trouwens, dat je je vogel dit hebt kunnen aanleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en dat was vrij simpel toen hij voor het eerst bij ons binnenkwam en mocht rondvliegen zette ik het deurtje van z'n kooi open maar hij wist niet van toeten of blazen moest hem dus laten weten wat ik emee bedoelde ik nam hem eruit zette hem boven op de kooi nam wat voer uit z'n bakje en legde dat in een rijtje van pols naar schouder en zei een paar keer kom en hij kwam afgefladderd zat op m'n arm en heeft de zaadjes één voor één binnengespeeld na die oefening kwam hij vanzelf en na wat gelezen te hebben over de valkparkiet las ik dat diegene die hem alles leert daar alleen naartoe komt ik zo fier als een gieter ouders groen van jaloezie hahahahahah fantaschtisch
Rieneke1
11 jaar geleden
geweldig! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja he vondt ik toen ook
Je zal het ondertussen wel bemerkt hebben, maar een kanarie vind zijn huisje niet meer terug...