Ik heb 2 katten van een jaar huis tuin en keuken katten,kan daar een raskat als kitten bij? Of geeft dit problemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwacht je discriminatie problemen??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij mijn weten letten katten niet op afkomst of een stamboom (een boomstam echter vinden ze wel weer prettig)

Antwoorden (3)

dat zou in principe best kunnen, je katten zijn nog jong en speels.
wel ben ik benieuwd wat voor ras je op het oog hebt?
het karakter moet wel een beetje aansluiten, en het karakter van de diverse raskatten kan hemelsbreed verschillen.
een brits korthaar zal geen problemen opleveren, maar bij een oosters ras weet ik het zo net nog niet, om maar een voorbeeld te geven.

wat ook van belang is; gaan die twee van jou relaxed met elkaar om?
als de verhouding ietwat gespannen is, of er zijn andere problemen, dan is een kitten, ras of htk, geen oplossing, integendeel.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ploes!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank keesje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat te denken aan een pers, mijn katten gaan beide goed met elkaar om en eigenlijk nooit problemen gehad. Ze staande beide als Europese korthaar dus hoop eigenlijk dat een pers daar goed bij past.
Rieneke1
11 jaar geleden
een pers zou een heel goede keus zijn!
het zijn makkelijke dieren die zich de pis niet snel lauw laten maken.
wel zou ik voor een traditionele pers gaan, en niet voor een extreme.
die hebben veel luchtweg en kaakproblemen.
de neus van die arme diertjes zit tussen hun ogen; nog even doorkweken en hij zit er boven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Rieneke1
11 jaar geleden
stumperdje, ik heb het ook eens aan de hand gehad dat het kitten er maar bijbungelde.
heb er toen ook een kitten bijgenomen.
het blijven katten he ;) dank voor de plusjes!
je kan zelfs honden en katten aan elkaar laten wennen als je het goed doet, dus zeer zeker ook raskatten bij huis tuin en keuken katten. Ik had een paar katjes vroeger en 1 was een straatkat. Die had iets meer streken maar zo lief. Ook voor de andere kat, soms vechten... Maar dat hoort erbij.

Opposites attract ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat niet om het ras, maar om het karakter en de leeftijd

als je bij twee katten van een jaar een kitten neemt, zal dat weinig problemen opleveren, de twee grote zijn nog jong genoeg om ook met het kitten te spelen en zelfs als het kitten eigenlijk erg/te jong uit het nest komt, zullen de groten hem/haar nog een beetje opvoeden.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb ooit 2 katers, 1 htk en 1 pers, een nieuw broertje, balinees/htk, gegeven en dat ging perfect...
de jongste is bijna 22 jaar geworden !
is dat positief of niet ?