Welke paarden zijn het beste om te beginnen met paardrijles?

Ik zou graag willen weten welke paarden het beste zijn om te beginnen met paardrijles.

Weet iemand dat misschien? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Het ligt niet zozeer aan het ras.

Belangrijk is om te weten wat het karakter van een paard is en de mate waarin het paard bekeerd is. een manege weet bijvoorbeeld precies welke paarden (in de manege) geschikt zijn in als beginner op te rijden.

Als het.je bedoeling was in zelf een paard aan te.schaffen: niet doen voor je een aantal lessen hebt gehad.in een manege
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het paard is niet voor mezelf, je hebt namelijk niet veel aan een paard als je niet uitstekend kunt rijden, dat zou een beetje sneu zijn als hij talent zou hebben.
Ik zat op paardrijles en dat ga ik nu weer beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan weet diegene waar je gaat rijden precies welk paard geschikt voor je is. Zelf heb ik een mooi fries paard waar mijn vriendin.op rijdt en.waar ik mee men.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke ja friese paarden zijn heel mooi, die hebben ze op de manege ook. En die zijn over het algemeen ook erg vriendelijk. bedankt voor je reactie :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie, ik had er veel aan.

Andere antwoorden (1)

als je nog nooit hebt gereden nog geen eigen paard aanschaffen! het ligt niet heel erg aan het ras alleen sommige paarden zijn gewoon wat pittiger. maar new forest ponys en connemaras zijn bijv. wel goede kinderpony's. als je de goede manege hebt gekozen is het waarschijnlijk wel dat je instructeur of instructrice wel een beginnerspony uitzoekt. alle ponys zijn verschillend en hebben een eigen karakter. word dus niet boos als de pony waar je op moet rijden niet luistert!