Wat is nu vandaag de dag nog een goed vlooienmiddel?

Wat veilig is te gebruiken bij een volwassen kat en een kitten van 8 weken alvast bedankt

Toegevoegd na 6 minuten:
En waar vlooien niet resistent voor zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Advantage is naast Stronghold momenteel het beste middel tegen vlooien. Advantage werkt echter alleen tegen vlooien en niet ook tegen spoelworm e.d., zoals Stronghold (is daarom ook goedkoper). Advantage mag ook aan kittens vanaf 8 weken gegeven worden (de oranje verpakking).
Stronghold is ook prima, maar zoals gezegd werkt het niet tegen lintworm. En zeker voor je kitten is het wel heel belangrijk dat je ook tegen lintworm behandelt, grote kans dat ze het uit het nest al heeft meegekregen. En heeft (een van de ) katten nu vlooien, dan hebben ze gegarandeerd lintworm. Ontwormen van een kitten doe je met 5, 7, 9, 12 weken, dan maandelijks tot een half jaar en daarna als de volwassen kat. Volwassen katten ontworm je 2 tot 4 keer per jaar afhankelijk van de infectiedruk. Met kleine kinderen in huis is het verstandig vaker te ontwormen. Spoelwormen kunnen voor kleine kinderen erg schadelijk zijn.
Ontwormen van kittens kan je het best doen met Vitaminthe omdat je eht kan afstemmen op het toenemende lichaamsgewicht van je kitten. Voor volwassen katten is Milbemax een van de beste middelen met de meest brede werking tegen wormen.
Advantage en Stronghold werken OOK in de omgeving tegen vlooien. Doordat de kat huidschilfers en haren verliest, wordt de omgeving ook al grotendeels behandeld. Alleen bij erge vlooienplagen is een omgevingsspray nodig. Advies is om eerst grondig te stofzuigen, dan de pipetten aan te brengen en dan 48 uur niet te stofzuigen, zodat het ook in de omgeving zijn werk kan doen (de haartjes moeten dus even blijven liggen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stronghold. Deze mag je al vanaf 6 weken ( kittens) en het helpt ook tegen teken, mijten en meer ongedierte...
Speciaalzaken hebben ze oook als junior, maar het kan dus vanaf 6 weken al. Erg goed spul.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar let er wel op. vlooien in je huis ( kleedjes en in de mand) gaan er niet dood van. Het is puur preventief. Dan zou ik alles op 95C wassen of met een agressiever antivlooienspray behandelen en dan wassen. Vlooien brengen dus lintworm met zich mee en daar helpt het dus niet voor. Maar als je het dus preventief gebruikt, hebben ze ook geen vlooien dus geen wormen... Informeer ook even tijdens of voor je begint bij de speciaalzaak. ;)