Hoelang kan ik een spinnetje in een insectendoosje houden?

Ik heb een klein spinnetje gevonden en heb hem in zo'n klein doosje met vergrootglas gestopt, Nu wil ik graag weten hoelang ik hem hierin kan houden?
En weet iemand wat hij eet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

Niet. Insecten horen niet in een klein doosje. Vangen en weer vrij laten in hun natuurlijke habitat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet. Zo vergroot potje is in het beestje te bekijken en daarna weer vrij te laten. Als je hem gevangen.houdt sterft hij binnen enkele dagen, zelfs met voedsel en water.

Toegevoegd na 31 seconden:
Is in het beestje = is om het beestje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste spinnen kun je prima in een doosje houden, tot ze sterven aan ouderdom of een fout van de verzorger.

Echter is een insecten doosje met een vergrootglas luchtdicht, dus het diertje zal sterven, omdat het geen lucht krijgt.

Het hangt natuurlijk totaal van de soort af.
Maar een huisspin is al te houden in een curverbox met een sponsje water en 1 keer in de week een prooi om te eten.
(deze spinnen kunnen niet tegen plastic of glas op lopen)

Maar zolang je nog vraagt naar wat het voedsel van een spin is, kun je ze maar beter vrijlaten.