De vissen in mijn aquarium blijven meestal in een kluitje in een hoek zitten. Hoe krijg ik ze daar weg?

Het is een zoetwater aquarium van 40 liter en staat voor een raam. Er zitten ca. 20 visjes in van 3 à 4 cm per stuk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk zitten ze allemaal daar waar het water terug in uw bak komt uit de filter.
Dat betekend dat er te weinig zuurstof in het water van uw aquarium is.
Extra beluchten is de boodschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een overbevolking als deze is alleen lucht niet voldoende. Eerder een.filter met grotere capaciteit. Maar dan nog blijf ik er bij dat het aquarium te vol zit met vissen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij te weinig zuurstof zitten ze massaal vlak onder het wateroppervlak te happen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, normaal allemaal aan de uitlaat van de filter maar kunnen we niet opmaken uit de tekst.
Even wachten op reactie van "hanson"
Een aantal visjes weg doen zou al een goeie stap in de juiste richting zijn.
Tevens kan het zijn.dat door jou overbevolking de water waardes niet in orde zijn.
Een groter filter kan de overbevolking deels stabiliseren maar heeft geen invloed op de ruimte welke de vissen nodig hebben om zich als een vis in het water te voelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20 Visjes is wel veel voor een bakje van 40 liter, ik zou beginnen met er minstens een stuk of 10 weg te doen. Sommige vissoorten zijn schuw, veel beplanting in de bak kan ze wat meer op hun gemak stellen en dit zorgt ook voor meer zuurstof in het water en verwerking van afvalstoffen van de vissen. En dan ook hoge planten, zodat ze zich ertussen kunnen verstoppen. Het bakje staat voor het raam, als er direct zonlicht op valt kan dit de temperatuur erg doen schommelen wat vissen ook niet prettig vinden.