Ik heb nog nooit een hond gezien die zwaar verkouden was. Wel gigantische niesbuien maar niet dat het de hele tijd liep te snotteren en wij als mens zijn neus de hele tijd moeten afvegen. Dus denk niet dat je een hond met dezelfde verkoudheid kan aansteken.

Maar zie wel regelmatig honden lopen met een boerenzakdoek maar is volgens mij niet voor de verkoudheid maar meer voor de fun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja dat kan, maar het is niet waarschijnlijk.

De varkensgriep en de vogelgriep zijn vormen van griep die van dieren op mensen zijn overgegaan (al waren dit bij de varkensgriep niet noodzakelijk varkens). Het omgekeerde is ook mogelijk. Maar omdat huisdieren elkaar niet zo vaak tegenkomen zal dit normaal gesproken niet tot een epidemie komen.

Een griep kan van soort naar soort overgaan, maar dit is gelukkig de uitzondering. Anders waren er vast geen dierenartsen meer geweest (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet met verkoudheid maar wel met lucifers...

(grapje mag er toch wel bij of niet?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij wel... ik wilde namelijk zeggen: "Neen wel met een aansteker" Maar jij hebt hem er al staan dus... :-P +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig grapje!
Vraag me trouwens af of een hond inderdaad verkouden kan worden, op internet zijn hierover nogal verdeelde meningen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet.! Het virus is op hem niet overdraagbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennelhoest bij honden is te vergelijken met onze verkoudheid. Het wordt overgedragen van hond op hond als ze te dicht op elkaar zitten (kennels), niet van mens op hond.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarom moet je ze inenten +
Ivana
14 jaar geleden
Precies!
Ik weet niet of een mens een hond kan aansteken maar dat een hond ziek wordt is wel zeker. Vorig jaar is mijn shih-zu Rocky met griep uit het pension gekomen. Hij had koorts en rillingen over zijn hele lijf! Echt heel zielig. Wilde het zo van hem overnemen! Ik wist niet dat een hond griep kon krijgen maar het kan zeker wel! Maar ik denk niet dat een mens een hond kan aansteken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want ik was op een dag verkouden. Een dag daarna, nieste mijn hond en kwam er een snotbelletje uit z'n neus.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze twee honden zijn wel eens ziek.
Eten dan niet voor een dag of 4, drinken veel en slapen de hele dag, ze hoesten wel.
Daarna beginnen ze weer een beetje te eten en worden actiever, nog wat dagen later zijn ze weer de oude.
Dus ja, het lijkt veel op griep.
Ons hobbyvarken krijgt ook griep, maar ja, wij ook van hem :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze vraag heb ik aan de dierenarts voorgelegt omdat ik in september heeeel erg verkouden was, en volgens de dieren arts kon dat niet