Onze 8-jarige blinde kater heeft sinds een weekje in zijn nek een kale plek met daarin een klein wondje. Wat kan dit zijn?

De plek zit aan de rugzijde. Hij zit ook vaak te krabben, maar kan die plek dan niet bereiken. We zien ook geen beestjes bij 'm. Heeft iemand ervaring met vergelijkbare plekken en mogelijke oorzaken daarvan? Is er een eenvoudige oplossing zonder meteen de dierenarts op te zoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

daar is zo op afstand alleen maar naar te raden.
komt hij in de tuin, en kan er een teek hebben gezeten?
je zou het even aan kunnen kijken.
calendulazalf of uierzalf kunnen wat verlichting geven.
mogelijk is het plekje zo snel genezen.
blijft het plekje, of breidt het zich zelfs uit, bezoek dan toch de dierenarts.
mogelijk ontwikkelt je kat een voedselallergie.
ik noem slecht enkele dingen die er zo in me opkomen, maar de mogelijkheden zijn legio.
dus, kijk het even aan, maar wees wel waaks, en ga zo nodig naar de dierenarts.
Rieneke1
11 jaar geleden
komt je kat van de plaats af???? of komen er andere katten in je tuin!!!!
misschien heeft die gevochten en zit er een hoesje van een nagel van zijn vijand in ik heb dit ook meegemaakt
maak de wond schoon met biotex en droog het daarna goed af eventueel fohnen

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paar jaar terug had mijn kat ook zo'n wond op zijn kop. Ben naar dierenarts gegaan, die zei dat waarschijnelijk een vechtpartij met ander kat oorzaak geweest is. Die gaf mij een flesje zalf HYDROCORTIDERM. Ik heb dat paar keer op het wond aangebracht, na een dag hij krabte niet meer en snel het wond was weg. Je kan dat geneesmiddel of soortgelijk bij een dierenwinkel of anders dieren apotheek kopen, het is niet duur. Succes
Bronnen: