Maffe kat van ons wil alleen maar uit de schoonmaak emmer drinken. Is dit erg?

Een van onze twee katten wil momenteel alleen maar uit mijn schoonmaak-emmer drinken. Omdat hij dit ook deed waar ik zeepdoeken in uitspoelde zorg ik nu dat de emmer leeg en omgespoeld is met slechts een laagje -schoon- water voor hem erin.

Ik ga niet de hele emmer uitschrobben voordat ik hem er water ingeef, dus kan het kwaad als ik die emmer alleen even omspoel en - achteloos- wegzet met een bodempje water erin zodat de kat hem zogenaamd zelf om kan gooien en eruit drinken?

Toegevoegd na 26 minuten:
Het gekke is dat ik het er ook nog niet 'speciaal' voor hem neer moet zetten, want dan haalt meneer zijn neus er voor op. Aleen waneer ik de emmer zogenaamd achteloos wegzet met een laagje water erin dan kan hij niet wachten om hem om te gooien en erin te duiken :-/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar. De onze drinkt ook het liefst niet uit zijn drinkbakje. Als hij de kans krijgt hangt hij in de toiletpot, maar het liefst nog op tafel buiten na een regebui. Smaakt zeker lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van ons ook! meteen buiten op het balkon de stoelen droog likken. Handig hoor, zo'n spons! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha,echt een maffe kat heb je.

Het beste antwoord

zolang je niet schoonmaakt met dettol is er weinig aan de hand lijkt me.
maak je wel schoon met dettol, reinig de emmer dan eerst grondig.
katten zijn slechte drinkers, en moeten worden aangemoedigd voldoende vocht binnen te krijgen.
zorg dat er her en der door het huis waterbakjes staan, liefst niet in de buurt van de kattenbak of etensbak.
ook een drinkfontein kan katten verleiden meer te drinken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zowiezo heel weinig schoonmaakmiddelen en dan nog niet rechtstreeks in de emmer. Maar deze wordt wel steeds omgespoeld met een bodempje water erin voor de kat. Dit omdat we ook het idee hebben dat hij het nog leuk vindt ook om de emmer dan om te trekken en er dan uit te drinken. Het maakt mij dus op zich niet uit dat hij dat doet. Ik ben -zoals jij ook aangaf- al lang blij dat ie tenminste op deze manier nog wil drinken. Zolang het maar geen kwaad kan.

Andere antwoorden (9)

als er niet te veel zeepresten in de emmer zitten lijkt het me geen probleem...

mijn kat dronk het liefste uit de toiletpot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niets... Daar kunnen zo goed tegen, no problem at all...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij drinkt alleen uit het kanaal dus oke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan geen kwaad mits even omgespoeld,als een kat het niet vertrouwd drinkt ie er echt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahhh...wat een schattig plaatje..
Je hebt gelijk, dan drinkt hij het echt niet +
Je moet je kat niet zo verwennen. Hij gaat echt wel uit een normaal bakje drinken als er niets anders is.
Je gaat je kind toch ook niet uit de wc laten drinken?
Opvoeden heet dat, dat kun je ook met katten, naar het vraagt wat tijd en aandacht !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water is water, waar het ook uit komt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het omspoelt kan het geen kwaad lijkt mij.

Maar hoe slecht zal het zijn als een kat alleen regenwater wilt drinken, wat dus buiten in bakjes ligt???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm als ik dit zo lees is het jou kat niet zozeer om het water te doen, danwel om het iets doen wat niet mag.

Hij laat je duidelijk merken dat hij het niet leuk vind als je het er voor hem neerzet, dus gaat het echt niet om het water zelf.

meer lijkt dit op een streid om wie de baas is, jij of je kat.

Ik zou dus in jou plaats gewoon zeer concequent die emmer LEEG wegzetten en de kat gewoon een bakje met water neerzetten, het liefst van steen, zodat hij het ook niet om kan gooien.

groetjes witchy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitenkatten drinken de meeste vocht buiten. Vocht van blaadjes, slootjes, plassen, regenwater, enz. Ook al zet je voldoende waterbakken binnen neer. Dit is heel apart maar heel normaal. Hier moet je niets aan doen.

In dit geval zit er ook een soort van spel/dominantie element in. Het is aan jou wat je hiermee wilt doen.