Weet iemand een goeie hond voor iemand die in op 2 hoog woont?

Mijn vriendin woont in Amsterdam, op twee hoog. Nu zoekt ze een leuke hond die in een klein huis op twee hoog kan wonen en geen last aan zijn heupen krijgt door traplopen (of die je kan dragen). Graag een trouwe hond, die (binnen) niet al te druk is en i.v.b. Met de buren niet al te veel blaft. e woont naast een park, waar je de hond goed lang kan uitlaten. Maar het liefst niet al te druk. Het gezin is bijna altijd thuis omdat de ouders thuis werken. Weet iemand een goed ras dat in een appartement kan leven?
Groet, Caroline en Nina.

Toegevoegd na 49 minuten:
ps: mijn vriendin haar opa en oma hebben een heel groot landgoed waar ze regelmatig heen gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mens en dier worden ouder en minder mobiel.
Het zou verboden moeten worden om honden op bovenverdiepingen te houden. Neem een kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou zeg, die vriendin is waarschijnlijk nog piepjong als je een opa en een oma heeft en kan toch prima een hond tillen. Een hond is zielig als die niet voldoende naar buiten kan en lekker kan rennen en zo'n hond kan OOK in een eengezinshuis zitten met een klein tuintje!

Antwoorden (7)

Ik zou kiezen voor een maltezer/shih zhu, dit zijn echte gezinshonden, sociaal rustig en erg lief.
20 Jaar geleden hadden wij ook zo'n boomertje op de flat, nu in een benedenwoning hebben we weer eenzelfde hondje.. en 1x per week nemen we haar mee het bos in.. ook dat vind ze heerlijk.. blaft nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Vraagsteller kan ook hier eens kijken. http://www.hondenras.com/zoeken/index.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan een Maltezer dacht ik ook aan!
Een chihuahua die kun je gewoon van de trap afdragen, zijn superklein en bijna geen geluid! En heel lief!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien een mops hondje? Ze hebben en lief karakter en hij voelt zich overal thuis..
http://www.mops.be/mopshond-mensgericht.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Langharige chihuahua kan, maar je moet bij hun wel gelijk beginnen met opvoeden en kennis laten maken met Andere dieren en mensen. kortharige chi kan ook, maar kunnen net iets sneller druk zijn. (niet beledigend bedoelt, ik heb er zelf ook een en die is heel lief :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou gaan voor een teckel of een cocker spaniël. die zijn niet te groot en niet te klein, en als je ze goed opvoed zijn ze heel erg aardig en echt niet luidruchtig.

als ik jou was zou ik niet voor een chihuahua of zo gaan. die kunnen misschien door de "tralies" van het balkon kruipen en dan zijn ze er geweest...

veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Traplopen is sowieso niet goed voor grotere honden en pups. Ik zou daarom adviseren om een klein ras te nemen die je kunt tillen. Als je maar genoeg wandelt met de hond is het niet erg als ze in een appartement wonen. Een lange wandeling van zeker een uur per dag is echt noodzakelijk voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van een hond. Als je vriendin echt een rustige hond wilt is het raadzaam om een volwassen hond uit het asiel te nemen, dan weet je direct meer over de hond en hij of zij ook rustig van aard is. Bij een pup weet je het nooit. Je hebt rassen die er bekend om staan dat ze over het algemeen rustig zijn maar dit is nooit een garantie. Ik denk dat de meeste hondjes een fijn huis zullen hebben bij mensen die vaak thuis zijn en genoeg aandacht kunnen geven! Beter dan bij mensen met een grote tuin die de hond heel de dag alleen laten. Sterke :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een chiauhiau. Nu denk je,,ach nee, maar als je ze van een goed adres haalt heb je een super leuk hondje dat hee;l geschikt is voor in kleine ruimtes. En het zijn echte honden. Ze worden wat minder hond doordat ze vaak zo verwend worden door hun bazen, maar verder heb je een hele trouwe viervoeter met karakter. Ze zijn wel heel erg gericht op één baas, en minder geschikt voor een jong gezin, omdat kleine kinderen de neiging hebben ermee te spelen. Daarnaast kun je een dwergpincher overwegen. Deze zijn ook klein en passen zih goed aan aan hun omgeving. Ze hebben wel wat beweging nodig maar geen kilometers lange wandelingen, zijn erg trouw maar wel gevoelig voor stemmingen. Dus een stabiele baas is een redelijke vereiste.
Een langharige teckel of een kings charles spaniel zijn ook hele trouwe lieve gezinshonden die goed in een bovenwoning kunnen. Ze mogen alleen absoluut geen traplopen en moeten dus getild worden, dat geld vooral voor teckels. Ze lijken beiden qua karakter op elkaar omdat kings charles spaniel door langharige teckel heen zit wegens de vacht.
Maar je zou ook altijd bij een asiel kunnen kijken. Zij weten wat ze in huis hebben en welke specifieke karakters en behoeften de honden hebben.
Het is wel belangrijk een ras te nemen dat past bij de ervaring van je vriedndin met honden. Een teckel bijvoorbeeld is geen verstandige eerste hond, evenmin is een chiauhiau.
Wat ook erg leuke hondjes zijn zijn australian toy shepards. Houden van wandelen, maar vinden het niet erg om af en toe een dagje thuis te blijven, zijn erg leergierg en heel lief en niet te groot. Ze moeten alleen wel uitgedaagd worden anders heb je kans dat ze de kinderen gaan drijven, daar zijn ze immers voor gefokt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn bij teckels ook nog dwergteckels en de nog kleinere kaninschen teckel. Let wel. elk soort teckel/hond heeft een eigen karakter als je ze bij het asiel of een gerenomeerde fokker haalt kunnen ze je alles vertellen over het karakter van een hond. Neem nooit een hond uit medelijden, dat wordt vaak lijden.