Is het verstandig om nieuwe kitten kennis te laten maken met de buurhond?

Ik heb een jonge kitten en mijn buurvrouw een hond die nogal reageert op het genmiauw van mijn kitten.
We hadden ze laatst allebei in onze arm op de galerij en ze maakten kennis met elkaar. Hond bang en huilen en kitten blazen..
Later zullen ze elkaar ook wel zien buiten in de tuin.
Is zo'n 2e ontmoeting verstandig of beter van niet?
we dachten dat het goed was dat ze elkaar hadden gezien ipv allen geroken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je het nodig en belangrijk vindt om hond en kat aan elkaar te laten wennen,dan kun je het beste de kitten in een reismand doen zodat ze wel aan elkaar kunnen ruiken,maar nog niet aan elkaar kunnen komen of de hond in een bench en op die manier kennis laten maken met je kitten.

Mijn voorkeur zou uit gaan naar de hond in een bench.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het altijd goed dat je een kitten kennis laat maken met een hond. Maar een hond die gaat huilen en angstig is toont eigelijk zwakte, en als jou kitten er dan gaat tegen blazen is dat eigelijk in de ogen van de kitten doodnormaal de eigenaar van de hond moet de angst van de hond negeren hem zeker niet gaan troosten en ook niet de hond binnennemen want dat zorgt ervoor dat de kitten op latere leeftijd zal dommineren hij begon al met blazen bij de volgende ontmoeting zou ik ook aanraden om de hond in een bench te zetten waarom? een hond die ruikt maakt kennis met een ander dier een hond die ogen gebruikt valt aan