een kennis haar poes plast steeds haar gehele deurmat onder ondanks een spray die voorzorgt dat ze dat niet meer doet het helpt niet iemand tips?

haar poes plast haar gehele deurmat onder ondanks een spray die ze vreselijk moet vinden, m'n kennis kocht een nieuwe mat, ging naar de dierenwinkel die haar garandeerde dat haar poes op een andere spray dan zeker moet reageren. bij thuiskomst spoot m'n kennis de spray op een doekje, lag het bij haar deurmat. Wat gebeurt , de poes verwijderd het doekje en zeikt het doekje helemaal onder iemand nog tips?? hoe m'n kennis verder moet? hoe kan ze er voor zorgen dat haar poes niet elke keer daar plast? hopelijk weet iemand iets

11 jaar geleden
19.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Matje weghalen want veel katten zijn gek om op matjes te plassen en in geen geval schoonmaken met bleekwater want daar zijn katten juist gek op. Het zal me niets verbazen als de kat ook of eerdaags op het wasgoed plast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de kattebak wel schoon genoeg?

Het beste antwoord

allereerst moet jouw kennis een plas opvangen en die zo vers mogelijk naar de dierenarts brengen.
is verreweg de meeste gevallen betreft het een medisch probleem, en geen gedragsprobleem.
jouw kennis mag de poes dan ook beslist niet straffen.

zet de kat in de badkamer, haal de kleedjes weg, doe de stoppen in de afvoer, en zet wat water en wat natvoer neer.
spoel een teiltje goed om met heet water, en vul met een aan stukjes geknipte vuilniszak, zodat de kat toch nog wat te graven heeft.
en dan is het wachten op de plas.

verder zou ik die mat maar als verloren beschouwen, en in eerste instantie nog niet vervangen.
maak schoon met bijvoorbeeld urine-off, of ouderwets met groene biotex en vervolgens met azijn.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

is het een cocosmat......?... zou daar dan een voorlopig een rubberen mat neerleggen.........
Is moeilijk af te leren..........en als je sprayt niet op een doekje doen maar de hele mat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn poes plast graag op de deurmat, zeker als de kattenbak te vies naar haar zin is.

Het kan te maken hebben met nog meer katten in huis. Soms willen ze ieder hun eigen plasplek hebben.

Je kan de kattenbak op de mat zetten.

De geur verdwijnt op den duur helemaal. Dus schoonmaken is misschien niet eens nodig. Laat hem vooral drogen, en klop hem daarna uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vaak is het probleem niet de poes(neem aan dat het een vrouwtje is)maar de kater die aan de andere kant van de deur sproeit daarom plast de poes binnen om haar gebied af te bakeren

pak het probleem buiten bij de deur aan spray daar de spray en maak met grote regelmaat de deur goed schoon
en je zult zien dat het over gaat

en leg er de komende tijd GEEN mat neer of verder de hal/gang in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kater heeft dit ook gedaan en het gaat een gewoonte van het beestje worden, omdat de geur er in blijft zitten. De geur kun je verwijderen door de mat met groene biotex te wassen. Verder kun je op de mat een bakje met eten zetten. Katten plassen namelijk niet waar ze ook eten. de kattenbak zet je een paar meter verderop, steeds een stukje verder tot hij weer op de juiste plaats staat. Bij ons heeft dit geholpen! Succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als eerste ga naar de dierenarts om medische afwijkingen uit te sluiten, daarnaast waar is de mat van gemaakt ? een kat kan ook helemaal doordraaien van bepaalde geuren die wij via onze schoenen mee nemen, laat eerst eens een paar dagen de mat weg en kijk of de kat erop plast, gebruik geen chloor houdende schoonmaak middelen daar kan een kat helemaal uitzinnig van worden, en kan dan plassen. een middel die ook werkt is de ouderwetse mottenballen strijk ermee over de mat en leg er een paar op de mat, succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vaak dringt de plas van de kat door de mat heen en in de vloer. als je dan een nieuwe mat neer legt op precies de zelfde plek zal er weer het zelfde gebeuren.
probeer de vloer schoon te maken met een middeltje wat je niet ruikt en wat de feromonen van de plas goed verwijderd.

er bestaat zoiets als een airspray. dit is een spuitbusje die je op de vloer neerzet en wanneer je kat te dicht in de buurt komt spuit deze lucht.

dubbelzijdig plakband op de plek waar de mat gelegen heeft wil ook nog wel eens werken omdat dit voor de kat niet lekker aanvoelt.
plak dit plakband op een groot stuk papier, bij voorkeur even groot als de mat zelf, en leg dit op de plek waar de oude mat gelegen heeft. zo kun je het makkelijk verplaatsen.

zodra je kat hier niet meer in de beurt komt kun je de nieuwe mat onder het stuk papier met de plakband doen.
je kat zal snel interesse verliezen in de nieuwe mat wanneer dit papier er nog over heen ligt.

als je het papier weg haalt doe dit dan met mate.
eerst een half uurtje wegpakken en kijken wat je kat doet.
daarna weer op de mat leggen. bouw dit steeds verder uit.
als je weg gaat kun je het nog het beste op de mat laten liggen.

gooi je oude mat weg! hiet krijg je de feromonen niet meer uit.

succes!