Hoe een puppy met giardia socialiseren?

Ze is nu 10 weken en vanaf dat ik haar heb met 8 weken heeft ze al giardia en kan ze ook nog niet haar 2e inenting krijgen...
Heeft iemand hier ervaring mee want kan haar niet overal mee naar toe nemen familie hebben ook huisdieren en waar kan ik dan het beste heen gaan?
Heb me al ingeschreven voor puppy cursus maar dat moet ook nog even wachtten.
Daarbij is ze ook behoorlijk angstig met wandelen terwijl ik meerdere keren per dag een stukje loop met haar en ze is nog moeilijk mee te krijgen
Heeft iemand hier tips voor me?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een enorme pech dat je pup zo ziek is!!!
Zijn alle puppies uit het nest besmet?
Heeft hij al een parasiet-dodend medicijn gekregen?
Dan zou hij er hopelijk met 3 weken af moeten zijn.... Maar ik vind het verschrikkelijk jammer voor je, dat je in deze eerste weken zo moet tobben, in plaats van alleen maar te genieten!! Je bent al goed begonnen door meerdere keren per dag met de pup te wandelen. Om het socialiseren te optimaliseren kan je de pup natuurlijk meenemen in de auto, en haar steeds ergens anders uitlaten : de kinderboerderij (als de kinderen op school zitten....), in de stad als ze de markt afbreken en er weinig klanten meer zijn, bij de spoorwegovergang ergens buiten op een dorp : je zult extra inventief moeten zijn.
En toch proberen ook vreemde mensen over de vloer te krijgen : ze móét leren, dat mensen heel erg leuk zijn, want als ze het nu niet leert, is het met 14 weken over...
Zet de Dettol klaar, en laat ze lekker knuffelen en spelen met de pup - als je goede hygiëne toepast, zullen ze heus niet zo snel besmet worden. Ik wens je het allerbeste toe, en hoop heel erg, dat ze snel giardia-vrij zal zijn!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er tegen de Giardia gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je medeleven de eerste weken is het behoorlijk zwaar al geniet ik uiteraad van haar wist dat een puppy een hele dagtaak is maar met giardia erbij is het behoorlijk heftig je blijft wassen en poetsen haha
Kan niet wachten tot de giardia verdwenen is!

Antwoorden (1)

Dat ze een beetje angstig is voor haar omgeving is normaal want ze moet overal aan wennen,maar ik vraag me af hoe jij reageert als ze angstig is buiten.

Reageer je vorm van: ach wat zielig dat je zo bang bent en kom maar of dat je aandacht schenkt.

Dit moet je in ieder geval niet doen,probeer het leuk te maken voor je pup,leidt haar af d.m.v. een speeltje als je ziet dat ze ergens bang voor is,maar loop wel al spelend door.

Over de Giardia,daar weet ik alles vanaf want ook mijn pup had het dus ik vraag me af wat er tegen de Giardia is ondernomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog even een toevoeging:
Giardia komt bijna overal voor en voornamelijk bij fokkers,kennels en pensions.

De volwassen hond heeft er in principe geen last van,maar in de ontlasting zit wel deze parasiet waardoor voornamelijk pups,zwangere honden en oudere honden en honden met weinig weerstand die hiermee besmet kunnen worden dus veldjes en honden vermijden heeft weinig zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me toch wel raadzaam....om veldjes en plekken waar jonge/oude/kwetsbare honden en/of kleine kinderen komen te mijden : de ontlasting van de pup kan toch nog besmettelijk zijn......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik,maar het is gewoon niet te vermijden als je geen andere veldjes tot je beschikking hebt.
Hier bij mij gaat het niet hoor,overal komen honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik reageer absoluut niet met dat ik het zielig vind
Ik wacht geduldig tot ze wel komt
Lokken met snoepjes en speeltjes gaat niet zo bang dat ze daar niet op reageert.
Vooral in de buurt is ze dus bang mede door voorbijrazende auto's dus is ook wel logisch wanneer we in parken zijn gaat het al wat beter.
Ook hier thuis komen mensen hierbij reageert ze ook terughoudend ook met kinderen blijft vooral uit de buurt.
Meer tips altijd welkom
Kan je me vertellen hoe je er vanaf gekomen bent?
Geef nu voor de 2e x een panacur kuurtje en isogel
Daarbij maak ik zo veel mogelijk schoon alleen tot hoever ga je hiermee?
Bvd!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om zoveel mogelijk je pup met van alles in contact te laten komen. Ik schreef het al eerder,Giardia komt overal voor,vermijden heeft weinig nut want volwassen honden dragen deze parasiet wel,maar hebben er geen last van,maar besmetten wel op deze manier de honden die ik hierboven al genoemd heb,dit is gewoon niet te voorkomen. Als twee keer Panacur niet helpt[net zoals het bij mijn hond niet hielp omdat hij zichzelf herbesmette door smakelijk van de poep te eten van andere honden]dan zou je eens moeten gaan denken aan het geven van vers vlees zonder granen of een brok zonder granen want juist granen is een lekkernij voor de Giardia parasiet. Zelf heb ik toen granenvrije brokken gekocht,maar dit hielp niet voldoende vond ik want zijn ontlasting was vaak brijerig tot dun,nu ik vlees ben gaan geven[wel rustig aan mengen] heeft hij eindelijk goede ontlasting en ook veel minder dan met brokken. Geef hierna geen chemische troep meer in de vorm van Panacur o.i.d. want dit is niet goed om een goede darmflora op te bouwen want het maakt niet alleen de slechte,maar ook de goede bacterie kapot. Buiten het vlees dat ik nu geef heb ik bij een natuurwinkel een pro biotica en een anti Giardia gekocht en dit geef ik hem nu. Mocht je meer willen weten over het vlees en de natuurmiddelen dan hoor ik je wel weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het socialiseren is het heel belangrijk om wanneer je je hondje uitlaat niet iedere keer dezelfde route te lopen, probeer er variatie in aan te brengen.