Zieke pup wat zegt de wetgeving Duitsland?

Wij hebben afgelopen oktober in Duitsland bij een fokker (aangesloten bij een vereniging) een pup gekocht waarbij nu blijkt dat ze een ernstige aangeboren nierafwijking heeft. We zijn nu onderbehandeling van een specialist en hopen dat we het nog zolang mogelijk kunnen rekken zonder pijn helaas denkt de dierenarts dat hij de leeftijd van 1 jaar niet gaat halen. Nu is de Nederlandse wetgeving daarin vrij duidelijk heb ik gelezen op oa de site http://www.keurmerkfokkers.nl/ziekepupkeurmerk.pdf Wij willen natuurlijk onze pup voor zijn laatste maanden wel bij ons houden zodat we zeker weten dat ze rustig in kan slapen. Maar wat zegt de Duitse wet hierover? Kunnen wij van de fokker eisen dat ze mee betalen in de kosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

als het goed is heeft een contract als over eenkomst ondertekend en ook de fokker! daarin staat waarmee u over een gekomen ben lees dit eerst na,en zoals ook in nederland is de fokker aansprakelijk voor de aflevering met gebreke zijne pup ,ouders zullen getest zijn als goed is vraag dit ook na ook contact leggen met de vereniging waar fokker lid van is die hebben ook een persoon voor klachten.
heel veel sterkte