Hoe weer ik muizen uit een konijnenhok?

Ik zie er af en toe muisjes lopen. Konijn loopt los in de tuin maar haar voer staat in het hok waar ze af en toe in gaat om te eten. Maar hoe krijg ik de muizen eruit, heb gehoord dat het niet zo gezond is voor de konijnen. Kan natuurlijk niet met gif of vallen in de weer gaan. Of valt het wel mee en kan het eigenlijk helemaal geen kwaad voor de konijnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

Ik Denk niet dat het giftig is voor het konijn,
Maar misschien is het wel handig om muizengif te kopen, dat zijn een soort rode korrels waarmee de muis mee doorkangaan, of een muizenklem.. Als het giftig is, denk ik dat het niet dodelijk kan zijn Maar het is wel handig als jullie van de muizen afkomen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De muizen komen waarschijnlijk op het voer af, ik zou daarom pas het voer pakken zodra je konijn naar het hok gaat om te eten.. En dan precies dd hoeveelheid dat het nodig heeft.. Of 1 een keer op kan, Zo blijft het voer vers, het hok schoon en het is wel zo diervriendelijk!