Hoelang na de castratie mag een konijn bij zijn vrouwtje?

Mijn konijn is woensdagochtend gecastreerd maar ik hoor zulke uitleenlopende antwoorden, van twee weken tot 6 weken!!!! Dat vind ik nogal een verschil. Wat is nou een veilig moment om hem bij zijn meisje te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Exact zal het ook niet gesteld kunnen worden, het verschilt per konijn. Maar er is bekend dat konijnen tot enkele weken na castratie nog vruchtbaar sperma bij zich kunnen dragen en dus een vrouwtje kunnen bevruchten. Om zeker te weten dat je geen ongewenst nestje krijgt, is het algemene advies dat je dus beter minimaal 6 weken kunt wachten, voordat je de heer en dame samen zet.