Kun je een vis in een bloemenvaas stoppen?

Ik wilde graag een vis kopen maar ik heb geen goed aquarium. Ik dacht erover na de vis in een bloemvaas te stoppen met voldoende ruimte en een fijn plekje voor de vis. Maar ik weet niet of er giftige stoffen van de bloemstengels afkomen waardoor mijn vis kassiewijle kan gaan...

Toegevoegd na 8 minuten:
*het is een hele grote bloemenvaas*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (6)

Als de vaas goed is afgewassen kunnen er geen giftige stoffen zoals je ze noemt meer aanzitten,maar een vis in een bloemenvaas doe je niet,deze heeft wel wat meer ruimte nodig en het liefst ook nog eens een rechthoekige bak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans dat er giftige stoffen voor de vis in de bloemvaas zitten is erg klein. Hij is er natuurlijk wel, maar ik weet niet welke bloemen je erin hebt gehad. En je hebt hem (neem ik aan) goed schoongemaakt. Als je met zeep hebt gewerkt heel veel omspoelen.

Zelf ben ik geen fan van een vis in een bloemvaas, de vis heeft dan (naar mijn idee) niet genoeg plek om rond te zwemmen en moet voornamelijk omhoog.
Dus als je graag een visje wil adviseer ik je een aquariumpje te kopen, hoeven helemaal niet duur te zijn! En materiaal als een pompje kun je ook makkelijker kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal het goed bedoelen, daar ga ik vanuit, maar een vis in een bloemenvaas... is voor de vis hetzelfde als wanneer een hond zijn hele leven in een hokje moet blijven.
Ook een vis heeft veel ruimte en zuurstof nodig. Vaak zie je goudvissen in een hoge vaas, of een kom, of in het beste geval in een klein aquarium. Men doet er een plantje in voor de zuurstof en geeft het beestje voer. Het beestje leeft een poosje en gaat dan dood. Meestal gaat het vrij snel dood, soms duurt het wel één of twee jaar. Maar weet je, een goudvis kan eigenlijk wel rond de 20 jaar worden.......

Als je een vis wil kopen, verdiep je er dan alsjeblieft in wat het diertje, het soort vis, echt nodig heeft om zich fijn te voelen, en doe het anders gewoon niet.
Dieren zijn wezens die goed verzorgd moeten worden als je ze in huis neemt, dan krijg je daar vanzelf iets voor terug: het plezier en rustig worden van het kijken naar een gezonde vis die in zijn element is.

Spaar gewoon even door, vraag geld voor klusjes, je verjaardag of iets dergelijks, en schaf een aquarium aan waar de vis zich vrij en goed in kan voelen.

Dus nee, een vis kan je niet in een bloemenvaas stoppen als je goed voor de vis wilt zijn en zorgen.
11 jaar geleden
Het is ook gevaarlijk dat de vis geen rondjes gaat zwemmen, dit is vaak het geval in te kleine ronde aquaria, het beste is dus een rechthoekige bak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goudvissen kunnen behoorlijk groot worden en een vissenkom is dan ook geen goede behuizing voor een goudvis. In vissen kommen is meestal ook geen plek voor een filtersysteem waardoor de kwaliteit van het water ook snel achteruit gaat. Het beste is dan ook om je goudvissen in een aquarium te houden, deze zijn gelukkig ook niet zo duur meer!

Ga er bij de aanschaf van je aquarium vanuit dat je ongeveer 4 liter water per centimeter vis nodig hebt, en houd er dan ook rekening mee dat je vissen nog zullen groeien.

Met genoeg ruimte garandeer je dat je goudvissen een fijner leven hebben!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel maar het is zielig voor de vis.. ook zo'n ronde viskom word afgeraden. Begrijp het wel dat je zoiets heb van als de vaas maar groot genoeg is lukt dat wel en zal wellicht gaan maar een aquarium met zuurstof, filter enz zal voor het visje veel beter zijn. Een filter in een vaas steken lijkt me niet simpel maar het is toch beter om een te hebben zodat de bacteriën zich in evenwicht kunnen houden. Als de ontlasting niet wegkan gaat zich dat omzetten in slechte stoffen en dat wil je ook niet.
Op 2de hands sites vind je vast wel een betaalbare aquarium.
Je kan als je toch beslist ze in een vaas te houden misschien wel een zuurstofplantje zoals waterpest erin zetten ipv gewone bloemen.
Weet je trouwens dat het beter is om het water gedeeltelijk te verversen? zo blijven de waarden in stand.

wat je ook beslist veel plezier met je toekomstige vis(sen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Das waar en als die groot genoeg is voor alles te voorzien kan dat ook wel.