Groeit het haar van een kat volledig terug als het wordt afgeschoren door de dierenarts, zo ja, binnen hoeveel weken of maanden ?

voor het maken van echografie wordt buikje kaal geschoren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.5K
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, het groeit volledig terug, maar hoeveel weken het duurt heb ik eigenlijk nooit zo bijgehouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf of het een langharige kat is of niet. De kat van mijn dochter was helemaal kaalgeschoren toen hij nog in het asiel zat, en dat heeft toch wel een maand of drie geduurd voordat het haar weer aangegroeid was. Ik moet er wel bijzeggen dat het een langharige kat was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd rieneke
Gaat snel maar hoe snel weet ik niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ziet er wel ontzettend sneu uit, en je ziet ineens ook heel goed dat er veel minder kat is dan je dacht ;-)

Antwoorden (3)

Dat gaat heel snel. Bij een gezonde kat zie je al na een paar dagen nieuwe haargroei. Na twee weken is het haar al bijna terug.
Ivana
11 jaar geleden
Toevallig pas nog meegemaakt .
Kater van 17 jaar kortharig .
Zijn nu 4 weken verder en je ziet er niets meer van .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat had gevochten en daardoor lag zijn wang open. De dierenarts heeft om het schoon te maken de hele linkerkant kaalgeschoren. Het duurde ongeveer een maand totdat bijna alle haar weer terug was.