Mijn cavia hijgt wat moet ik doen?

Mijn cavia hijgt wat moet ik daar aan doen?
Ik dacht dat ze misschien verkouden was, maar ze heeft geen snotneusje of andere problemen.
Ook hijgt ze alleen s' nachts en dan af en toe.
Wat kan ik hier aan doen?

Ik vroeg me ook af of ik mijn cavia's misschien uit elkaar moest houden.
Liever niet want ze net als jing en jang ze kunnen niet zonder elkaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoel waarschijnlijk Yin en Yang, volgens de Chinese mythologie de twee beginselen van het universum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn konijn heeft dat een paar jaar geleden ook gehad en is toen paar dagen later overleden want het hijgen werd steeds erger.

Het beste antwoord

Kies een andere bodembedekker of maak de kooi vaker schoon. zorg voor meer ventilatie en meer rust. Daarnaast ga je natuurlijk even naar de dierenarts en doe je verder alles wat die adviseert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Even met de dierenarts bellen en het probleem voorleggen. Hij of zij kan het beter inschatten dan de meesten van ons hier. Ik zou er niet te lang mee wachten, want cavia's zijn kwetsbare diertjes. Hieronder alvast een link over aandoeningen bij cavia's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meteen naar de dierenarts, waarschijnlijk is het een luchtweginfectie. Iets waar cavia`s erg gevoelig voor zijn en aan kunnen overlijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga antwoorden op cavia's uit elkaar houden doe dat nooit!!! Cavia's zijn groepsdieren wat wil zeggen dat ze in groep leven groepsdieren die gescheiden worden leven niet lang omdat ze een soortgenootje missen ze zijn dan absoluut niet gelukkig