watvoor soort vogel is dit?

ik heb een vogel gekregen van mijn zus. ik zou heel graag willen weten watvoor soort het is maar kan het nergens vinden! wie kan mij wat informatie over de vogel vertellen ? watvoor soort he is? Helppp

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Ik vermoed een kanarie.

Toegevoegd na 1 uur:
Nu zie ik het beterder op de foto die je geplaatst hebt,dit is 100 % een bonte kanarie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrijwel zeker een gewone kanarie, ze zijn er tegenwoordig in heel veel kleuren, maar horen gewoon geel te zijn.
Het zijn vooral zaadeters en kunnen mooi fluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De serinus canaria, die de stamvader van onze tamme kanarie is, is een bonte vogel.
Effen geel is hij door de kweek geworden en was in 'onze' jeugd de meest gangbare kleur. Later heeft men zich toegelegd op diverse kleurslagen. De bonte kanarie grijpt dus terug op zijn oorspronkelijke kleur, maar was minder geliefd.
Bij de zangkanaries ziet men, dat er aan bont of geel geen waarde wordt gehecht, daar telt slechts de kwaliteit van de zang. Bij zangkanaries spreekt men van zingen, bij kleur- en postuurkanaries van fluiten.
Een kanarie van de soort Lizard, of een kanarie die het resultaat van een kruising met die soort is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb even op google geken bij de lizard maar kwa kleur lijk die daar zeker op ja. maar zijn kopje en ogen zijn echt heel anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom zei ik al; mogelijk het resultaat van een kruising.
Ivana
11 jaar geleden
Conan, de lizard heet zo omdat hij een speciale rugtekening heeft. Dat ontbreekt bij deze vogel.
Dit is een postuur kanarie. Een kanarie die gekeurd wordt naar zijn uiterlijke vorm. De bolle kop en de geknepen oogjes zijn daar een van de vormen van. Ik ben nog aan het zoeken welke postuurkanarie het is.

Andere soorten kanaries zijn de kleurkanarie en de zangkanarie.

Iedere groep wordt apart gekeurd. De meeste kanaries in september op de tentoonstellingen. De zangkanarie's echter in januari volgend op het geboortejaar, omdat ze dan pas op zang zijn. Voor iedere strofe zijn aparte namen, zoals een roller, een schokker enz.

De zangkanariekweker noemt de zang van kleur- en postuurkanaries geen zingen, maar fluiten.

Ik zoek nog even door. Het is in ieder geval geen Lizard, die moet een speciale hagedistekening op de rug hebben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Hier een link naar een pagina met alle beschrijvingen van de vorm- of postuurkanarie.
http://www.eckev.nl/vogelinformatie/kanaries/Postuurkanaries/gloster.html

Het kan een Gloster zijn of een Fife Fancy, maar misschien vind je zelf nog een vogel met betere overeenkomsten.

Toegevoegd na 9 minuten:
een Gloster Consort, niet de Gloster kuif natuurlijk.
Ivana