Is het normaal dat mijn twee kattenbroertjes het met elkaar doen?

Na afloop gaan ze lepeltje-lepeltje liggen met pootjes om elkaar heen en elkaar wassen.

Vandaag al twee keer.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ze zijn ongeveer een half jaar oud en nog niet gecastreerd.

11 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Elkaar berijden of - wellicht alleen in het spel - bovenop elkaar klimmen en stoeien, is nog niet "het met elkaar doen". Ik heb twee gecastreerde katers, en ééntje probeert soms toch de ander te berijden. Heeft met daadwerkelijke seks(drift) schijnbaar weinig te maken. Kat nummer twee ruikt weer graag aan de reet van die kat die wel eens 'rijdt' - ieder z'n hobby, denk ik dan maar.

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, dit is normaal. Maar ze doen het niet met elkaar hoor, dit is spel/stoeien/dominantie bepalen/hooguit een beetje seksueel getint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je geeft verder weinig info, maar ja dit is normaal.
wees maar blij met het feit dat je katjes zo close zijn!

ik weet niet of je katjes al gecastreerd zijn, maar 5 a 6 mnd is het beste.
Rieneke1
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Ok, ga ik binnenkort laten doen. Castreren. Ik dacht, ze hebben die hormonen nog even nodig om op te groeien. Maar ze beginnen te plassen op plaatsen waar het niet hoort. In de kast en dergelijke. Dus het wordt wel tijd he?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja indd hopen dat het niet te laat is maar op plaatsen waar ze plassen gewoon aluminiumfolie neer leggen dan blijven ze wel weg
Rieneke1
11 jaar geleden
snuffel, zo te horen wordt het zeker tijd.
het beste is castratie voor ze beginnen te sproeien.
juist gecastreerde katertjes groeien langer door.
Ze doen het niet elkaar, hoor. Ze hebben het gewoon gezellig. Als kater en poes het met elkaar doen gaat het er veel woester aan toe. Ik weet niet of katten homogedrag vertonen, maar dit is het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De twee broertjes doen het inderdaad niet echt met elkaar ze zijn elkaar's domminantie aan het uitesten beiden willen ze van elkaar weten hoever ze bij elkaar kunnen gaan honden doen dat wel eens bij elkaar en dat zijn meestal dan reuen die ook elkaar's domminantie willen testen als je dat nu niet graag hebt kan je het wel afkeuren op een kalme assertieve manier lukt dat wel