Open plek gaat maar niet dicht, wat moet ik doen met mijn valkparkiet?

Ik heb een valkparkiet van 4,5 jaar oud. Nu ontdekte ik ongeveer 4 weken geleden een wond met bloed, wij gingen gelijk die week daarna naar het universitair iets voor gezelschapsdieren in Utrecht, wij daar heen kooi alles hun hebben toen tests afgenomen waaruit niets is gekomen, ook hebben wij toen medicijnen mee gekregen wat ook niet bleek te helpen. Dus wij de week daarna weer er heen voor een kapje zodat hij van de wond af bleef, maar eenmaal daar aan gekomen bleek het toch wel mee te vallen dus is de antibiotica met een week verlengt, nu is die week weer om maar het blijkt toch niet beter te gaan! Nu zitten wij met een vogel die de hele dag bol zit rilt en heel erg koortsachtig warm aan voelt en zo'n €350 lichter, wat is wijsheid??? Zijn wond nu is rozig en vettig met een beetje bloed... zie foto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou dat kapje weer op zetten indien mogelijk, het feit dat er een wonde + bloed zit wijst erop dat hij er met z'n snavel in zit te pulken en dat kan de wonde besmetten.

Indien het actief blijft bloeden : maizena om te stelpen en droog te houden zoals ik enkele weken geleden aanraadde.
En ik zou zeker de wonde ontsmetten met iets wat niet prikt.

Ik merk op de foto thv de wonde iets zwart wat op een worm gelijkt; wat is dat ?

Eet hij ? drinkt hij ? Ruikt de wonde vies/kaasachtig ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Honingzalf of koudgeslagen honing erop smeren, en zorgen dat hij er niet bijkan.