Het zou een beginnende vorm van niesziekte kunnen zijn,het beste kun je even de dierenarts er naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hou het even in de gaten.
als het kitten alleen helder traanvocht verliest, dan is het mogelijk dat er een traanbuisje verstopt zit.
veel kwaad kan dat niet, en er is ook vaak weinig aan te doen.
heeft het kitten naast het tranen ook een rood samengeknepen oogje, of is het traanvocht niet helder van kleur, dan moet je rap naar de dierenarts voor een zalfje of druppels, want dan is het oogje ontstoken geraakt.
zalf of druppel in dat geval ook preventief het oogje wat (nog) niet traant.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dierenarts kan er wel degelijk wat aan doen. Met name jonge dieren die een verstopte traanbuis hebben wordt aangeraden het te behandelen. Eerst met zalf, en mocht dat niet genoeg helpen, dan spuiten ze de traanbuis uit. Echter wel onder narcose hoor.
Rieneke1
11 jaar geleden
ze kunnen idd de traanbuis doorprikken, maar vaak is het probleem in no-time weer terug.
ik vind het ook nogal wat, een volledige narcose voor wat in feite een cosmetisch probleem is.
ik hol liever achter m'n kat aan met traansmeerremover :)